استاندار فارس:

کارکرد حوزه کشاورزی منطبق بر ظرفیت های استان باشد

۱۳۹۶/۱۲/۰۶ - ۰۹:۴۱:۰۷
کد خبر: ۶۸۱۵۷۸
کارکرد حوزه کشاورزی منطبق بر ظرفیت های استان باشد
استاندار فارس گفت: کارکرد دستگاه های اجرایی مرتبط با حوزه کشاورزی باید منطبق بر ظرفیت های عدیده و بی شمار کشاورزی در استان فارس باشد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، مهندس اسماعیل تبادار در جلسه شورای کشاورزی استان فارس با اشاره به ظرفیت های بسیار زیاد استان در بحث کشاورزی اقدامات انجام شده در این زمینه را مثبت ارزیابی کرد و افزود: اثر بخشی اقدامات انجام شده در حوزه کشاورزی باید بیش از گذشته باشد و زمینه بهره گیری از توان استان فارس در این حوزه در ابعاد مختلف فراهم شود.
 مهندس تبادار تاکید بر اینکه کارکرد دستگاه های اجرایی مرتبط با حوزه کشاورزی باید منطبق بر ظرفیت های عدیده و بی شمار استان فارس باشد، خاطر نشان کرد: عملکرد مناسب در سایه اجرای برنامه های مدیریتی دقیق در حوزه کشاورزی استان فارس نه تنها می تواند در رونق اقتصادی استان موثر باشد؛ بلکه در تولید و اقتصاد ملی نیز نقش برجسته ای خواهد داشت.
استاندار فارس پس از ارائه گزارش در خصوص شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان در کشور، با اشاره به اینکه استان فارس با عنایت خداوند و برنامه مدیریتی موثر توانسته است از کانون این بیماری دور بماند ، گفت: استان فارس یکی از پایه های تولید مرغ و تخم مرغ در کشور محسوب می شود از این رو کنترل و مراقبت در خصوص پیشگری و مقابله با آنفولانزای پرندگان در فارس از اهمیت ویژه ای برخوردار است. وی همچنین پیشنهادات ارائه شده در زمینه مقابله با آنفولانزای پرندگان در این جلسه را به عنوان مصوبات شورای کشاورزی استان قلمداد کرده و دستگاه های مربوطه از جمله محیط زیست، بهداشت و درمان، نیروی انتظامی و دستگاه قضایی را  به همکاری بیشتر و همه جانبه با جهاد کشاورزی در این زمینه فرا خواند .
 مهندس تبادار با اشاره به شرایط تولید مرغ و تخم مرغ در کشور پس از شیوع آنفولانزای پرندگان، نقش استان فارس در تولید این محصولات را بسیار مهم دانست و تاکید کرد:
برنامه ریزی مدون و مدیریتی دقیقی باید برای افزایش تولید در این حوزه در استان فارس وجود داشته باشد. وی در بخش دیگری از این جلسه به موضوع تشکیل صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی در استان فارس پرداخت و افزود: این منابع مالی که با سهم 49 درصدی دولت و 51 درصدی مردم ایجاد می شوند در شرایط کنونی اقتصادی جایگاه موثری دارد.
مهندس تبادار همچنین بر لزوم‌تسریع در شکلگیری این صندوق ها تاکید کرد.
 استاندار فارس با بیان  اینکه چگونگی بهره گیری از این صندوق ها و نظام برنامه ای و سیاست گذاری آنها بسیار مهم است،گسترس این صندوق ها در استان فارس را ضروری توصیف و ابراز امیدواری کرد: با تقویت کارکرد صندوق های توسعه کشاورزی و نظام سیاست گذاری این صندوق ها شاهد نقش آفرینی آنها در ابعاد مختلف توسعه کشاورزی استان فارس باشیم.
نماینده عالی دولت در استان فارس در این جلسه همچنین بر نقش تعاونی های روستایی در توسعه کشاورزی تاکید کرد و افزود: نقش این تعاونی ها باید در ابعاد مختلف کشاورزی همچون، بهره وری اقتصادی، ایجاد ارزش افزوده، توانمند سازی و بهبود شرایط کشاورزی و... پررنگ و موثر باشد. بر اساس دستور استاندار فارس مقرر شد در جلسه آتی شورای کشاورزی استان برنامه و گزارشی جامع در حوزه تعاونی های روستایی استان ارائه و با نظر اعضا شورای کشاورزی زمینه حداکثر بهره برداری از این ظرفیت در استان فارس مهیا شود.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز