شهردار کنارتخته:

شهرداری کنارتخته فارس از تشکیل سمن های فرهنگی، اجتماعی و گردشگری در این شهر حمایت می کند

۱۳۹۶/۱۲/۲۵ - ۲۱:۴۹:۴۳
کد خبر: ۶۸۹۴۰۷
شهرداری کنارتخته فارس از تشکیل سمن های فرهنگی، اجتماعی و گردشگری در این شهر حمایت می کند
شهردار کنارتخته ابراز امیدواری کرد که شاهد تشکیل و توسعه و فعالیت گروه‌های مردم‌نهاد و سمن‌هایی در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی و گردشگری باشد و قول داد که شهرداری از این تشکل‌ها حمایت کاملی داشته باشد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از فارس، خشایار شیبانی در جمع خبرنگاران گفت: سابقه‌ی این منطقه ریشه در گذشته‌ی تاریخی ایران دارد و آثاری از دوران صفویه نیز در آن یافت می‌شود.
خشایار شیبانی با بیان اینکه کنارتخته در مسیر راه ابریشم دریایی قرار داشته است، گفت: کنارتخته در واقع یک بارانداز حد فاصل مناطق سرد و گرمسیری جنوب ایران به‌شمار می‌رفته که بنا به موقعیت جغرافیایی و ویژگی‌های خاص، محلی برای اطراق تجار و بازرگانان بوده است.
او با اشاره به اینکه پیشینه‌ی تشکیل بخش کنارتخته به سال‌های دهه‌ی بیست باز می‌گردد، شهرداری کنارتخته البته سال 69 تاسیس شده اما طی این سال‌ها کمتر روی شاخصه‌های مهم و ممتاز گردشگری و جاذبه‌های سرمایه‌گذاری این شهر کار شده است.
شیبانی با بیان اینکه شهرداری کنارتخته، شهرداری درجه 4 است، گفت: بودجه این مجموعه برای امسال، یک میلیارد و 300 میلیون تومان بوده اما برای سال آینده و با همراهی شورای اسلامی، این بودجه را به 2 میلیارد و 300 میلیون تومان افزایش داده‌ایم و امیدواریم که با راهکارهای اندیشیده شده، محقق شود.
او که به رونق کنارتخته به واسطه‌ی همراهی خوب و اندیشه‌های نوآورانه و مبتکرانه‌ی اعضای شورا و همکاری و حمایت مردم اعتقاد راسخ دارد،‌ گفت: از بدو فعالیت شورای پنجم و انتخابم به عنوان شهردار، گام‌هایی را در مسیر بهبود وضعیت نما و منظر شهری و ساماندهی معابر، اصلاح و بهسازی و نوسازی پارک‌ها و اجرای طرح‌های معماری متناسب و ... آغاز کرده‌ایم.
شیبانی تعداد طرح‌های اجرایی شده در مدت 5 ماه گذشته را 5 پروژه بیان و اضافه کرد: با اجرای این پروژه‌ها، جذابیت‌های خوبی برای شهروندان و مسافران و گردشگران فراهم کرده‌ایم و امیدواریم بتوانیم سرمایه‌گذاران را به حضور و فعالیت و سرمایه‌گذاری در این شهر راغب کنیم.
شهردار کنارتخته با تصریح اینکه برنامه‌هایی برای تامین منابع درآمدی پایدار مد نظر و در دستور کار دارد، گفت: یکی از راهکارها بهسازی فضا و منظر شهری با هدف بازگرداندن رونق اقتصادی و ارتقاء‌سطح درآمد شهروندان و ایجاد رغبت برای پرداخت عوارض سالانه است.
شیبانی با یادآوری اینکه کنارتخته به دلیل فاصله‌ی نزدیک به خلیج فارس و شهرهای بندری در استان بوشهر، ظرفیت مناسبی برای تبدیل به یک بارانداز تجاری با استانداردهای مشخص را دارد،‌ گفت: مسیر کنارتخته به نوعی تنها مسیر سبز اتصال به جنوب و سواحل زیبای خلیج فارس به‌شمار می‌رود لذا استعداد خوبی برای توسعه دارد.
شهردار کنارتخته به اجرایی شدن طرح بهسازی، زیباسازی و ساماندهی کاروانسرای مشیر و محیط پیرامونی آن اشاره و اضافه کرد: کاروانسرای مشیر از آثار تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی ایران به‌شمار می‌رود و ما آن را یک ظرفیت خوب در مسیر رونق بومگردی می‌دانیم که با احیاء آن، زمینه برای رونق شهر هم فراهم می‌شود.
شیبانی با تصریح اینکه کنارتخته شهری امن در استان فارس محسوب می‌شود و این مهمترین شاخص برای سرمایه‌گذاری است، گفت: شهرداری و شورای اسلامی شهر کنارتخته آماده‌ی استقبال و حمایت از سرمایه‌گذاران واقعی است که به قصد انجام سرمایه‌گذاری‌های پاک، به دنبال یک مقصد بکر هستند.
او اعتقاد دارد که این شهر در ابعاد مختلف تجاری، بازرگانی، صنعتی، کشاورزی و گردشگری، ظرفیت‌های منحصر به‌فردی دارد و با معرفی توانمندی‌های آن سرمایه‌گذاران راغب به حضور خواهند شد.
شیبانی با تصریح اینکه کنارتخته را می‌توان با اتکا به توانایی مالی مردم همین شهر به سطحی مطلوب از رونق رساند، گفت: بسیاری از مدیران کشور، استان فارس و شیراز، از اهالی کنارتخته هستند و سرمایه‌داران توانمندی نیز بین کسانیکه سال‌ها قبل از این شهر مهاجرت کرده‌اند، وجود دارد.
شهردار کنارتخته در بیان ظرفیت‌های این شهر برای سرمایه‌گذاری، گفت: این منطقه یکی از بزرگترین نخلستان‌ها را با حدود 1 میلیون و 500 هزار نفر نخل، در اختیار دارد اما متاسفانه در زمینه بسته‌بندی و فرآوری، سرمایه‌گذاری ورود نداشته و تنها یک واحد بسته‌بندی استاندارد در این شهر وجود دارد.
شیبانی فعال شدن شرکت نفت در منطقه‌ را بسترساز توسعه دانست و گفت: کنارتخته در مسیر راه شاهی و ابریشم دریایی قرار داشته و با توجه به اینکه سال آینده مسیر ساسانی به ثبت جهانی خواهد رسید، این شهر هم می‌تواند با بهره‌مندی از این امتیاز، مسیر توسعه‌ی گردشگری را بپیماید.
شهردار کنارتخته تاکید کرد که سال آینده، در صورت تداوم اقدامات آغاز شده توسط شورا و شهرداری، به حتم شاهد شهری متحول و متفاوت خواهیم بود و گفت: تلاش خواهیم کرد سال آینده میزبان همایشی با عنوان هفتاد سالگی بخش کنارتخته و کمارج باشیم و زمینه‌ی حضور بزرگان و کنارتخته‌ای‌های اصیل که از این شهر مهاجرت کرده‌اند را فراهم کنیم.
شیبانی گفت: قطعا تمام کنارتخته‌ای‌ها، به توسعه‌ی موطن خود علاقه‌مند هستند و شهرداری نیز در سطحی که مسئولیت دارد، متعهد هست که زمینه و بستر سرمایه‌گذاری را در سریع‌ترین زمان ممکن برای سرمایه‌گذاران آماده کند؛ البته هموار شدن بستر سرمایه‌گذاری نیاز به همکاری و هماهنگی بین بخشی و در تمام سطوح دارد.
شهردار کنارتخته با بیان اینکه، گروه‌ تئاتر این شهر در دهه‌های گذشته جزو گروه‌های توانمند فارس و کشور بوده است، ابراز امیدواری کرد که شاهد تشکیل و توسعه و فعالیت گروه‌های مردم‌نهاد و سمن‌هایی در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی و گردشگری باشد و قول داد که شهرداری از این تشکل‌ها حمایت کاملی داشته باشد.
 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز