رئیس هیات پزشکی،ورزشی فارس خبر داد:

تشکیل کمیته ضد دوپینگ فارس در سال ۹۷

۱۳۹۶/۱۲/۲۶ - ۱۸:۲۶:۰۳
کد خبر: ۶۸۹۷۳۲
تشکیل کمیته ضد دوپینگ فارس در سال ۹۷
رئیس هیات پزشکی ورزشی استان فارس از تشکیل کمیته ضد دوپینگ در فارس در سال 97 خبر داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از فارس، کاوه باشتی ظهر امروز در نشستی خبری با اشاره به اقدامات هیات پزشکی و ورزشی فارس در سال 96، اظهار داشت: امسال 880 پرونده تعرفه گیری پزشکی در هیات پزشکی ورزشی فارس ثبت که برای 770 پرونده، پرداخت هزینه شده است.
وی افزود: مجموع پرداختی این هیات در سال 96 حدود 7 میلیارد و 650 میلیون ریال بوده که برای درمان‌های جراحی و غیر جراحی هزینه شده است.
باشتی با بیان اینکه هیات پزشکی ورزشی افق‌های دوردست را در استاندارد شدن خدمات به ورزشکاران مدنظر دارد، افزود: ارتقای سیستم پزشکی در ارائه خدمات درمانی، سیاست اصلی این هیات است.
وی همچنین گفت: هیات پزشکی یک نهاد نوپا است که با بهره‌گیری از پزشکان حاذق ورزشی به دنبال آسیب کمتر ورزشکاران و یا درمان سریع و صحیح آنان می‌باشد.
این پزشک جراح افزود: ما می‌خواهیم هزینه درمان ورزشکاران پایین بیاید که کمک خیران و مسوولان استان را در این راستا خواهانیم.
باشتی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به پرسشی در موردبحث فروش مکمل‌های غیرمجاز در بازار و لزوم مقابله با آن اشاره کرد و افزود: در سال 97 کمیته ضد دوپینگ در فارس تشکیل خواهد شد که یکی از مأموریت‌های آن سامان‌دهی به وضعیت مکمل‌ها است.
باشتی در مورد پرداخت هزینه به ورزشکاران نیز گفت: 70 درصد هزینه درمان توسط هیات پزشکی ورزشی به ورزشکاران پرداخت می‌شود و سقف پرداخت نیز 12 میلیون تومان است.
قائم‌مقام رئیس هیات پزشکی، ورزشی استان فارس نیز در این نشست اظهار داشت: در سال 97 به دنبال ارتقای هیات در کشور هستیم و باید از رتبه 11 به رتبه 5 برسیم.
جمشید جهانی افزود: با توجه به انتظارات بسیاری که از هیات پزشکی، ورزشی فارس وجود دارد، باید در سال آینده طوری برنامه‌ریزی شود که با کار بیشتر، این انتظارات به‌حق را پاسخگو باشیم.
محمدجواد کشاورز دبیر هیات پزشکی، ورزشی استان فارس نیز در سخنان کوتاهی بیان داشت: تقویت گروه پزشکی یکی از اهداف مهم این هیات در سال 97 خواهد بود.
وی افزود: معاینات قبل از مسابقات نیز از مسائل مهمی است که سال آینده جدی‌تر به آن پرداخته خواهد شد، ضمن اینکه ارائه آموزش‌های منظم به مربیان در دستور کار می‌باشد.
 
نظر شما