ارایه تمامی خدمات بهداشتی درمانی در تعطیلات نوروز

۱۳۹۷/۰۱/۰۱ - ۰۷:۵۱:۱۵
کد خبر: ۶۹۰۵۴۳
ارایه تمامی خدمات بهداشتی درمانی در تعطیلات نوروز
مهمترین دلیل تشکیل ستاد تسهیلات نوروزی دانشگاه های علوم پزشکی، پیگیری و نظارت بر ارایه خدمات بهداشتی درمانی بهتر و سریع تر به مردم، در تعطیلات نوروز است.
به گزارش خبرگزاری برنا ازفارس، دبیر ستاد تسهیلات نوروزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: ستاد تسهیلات نوروزی با ابلاغ رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و بر اساس دستور کار کشوری، از نیمه اسفند با هماهنگی دانشگاه ها و دانشکده های اقماری استان فارس شامل فسا، لار، جهرم و گراش و همچنین سازمان های مرتبط با حوزه سلامت در استان مانند سازمان انتقال خون، هلال احمر، پزشکی قانونی، آموزش و پرورش و شهرداری، شروع به فعالیت کرده است.
دکتر "حسین درویشی بهلولی" درباره هدف از تشکیل این ستاد، بیان کرد: تمامی خدمات بهداشتی، درمانی و دارویی در تعطیلات به مردم و مسافران نوروزی در سطح استان ارایه می شود.
او از برنامه ریزی این ستاد برای فعالیت 32 مرکز بهداشت و درمان، 67 بیمارستان خصوصی و دولتی، 123 درمانگاه خصوصی و حدود 400 تخت دیالیز در سطح استان در این ایام گفت و افزود: 49 مرکز تصویربرداری بیمارستانی و رادیولوژی، 591 داروخانه مستقل و حدود 50 داروخانه شبانه روزی و مراکز غربالگری نوزادان نیز، آماده ارایه خدمت در این ایام هستند.
دبیر ستاد تسهیلات نوروزی دانشگاه، اضافه کرد: حدود 40  مرکز دندانپزشکی در استان و 3 مرکز دندانپزشکی شبانه روزی در شیراز، 140 مرکز آزمایشگاهی، 183 پایگاه اورژانس زمینی و 3 پایگاه اورژانس هوایی نیز برای ارایه خدمات به مردم و مسافران نوروزی فعال است.
دکتر درویشی ادامه داد: تمامی خدمات ارایه شده مانند اطلاعات حیاتی و فوتی در بیمارستان ها و مراکز درمانی، آمار تصادف های جاده ای و شهری به صورت روزانه از سوی  اورژانس در سطح استان جمع آوری شده و در مرکز پایش مراقبت درمانی دانشگاه و سامانه وزارت بهداشت، ثبت می شود.
او با معرفی سامانه کشوری 190 برای اطلاع از موضوعات بهداشت محیطی و مراکز بین راهی، بر پیگیری کارشناسان در سطح استان در زمینه شکایت، پیشنهاد و انتقادهای مردمی تاکید کرد و یادآور شد: چاپ و توزیع 30 هزار کتابچه های آموزشی و 50 هزار پمفلت آموزشی در سطح استان برای پیشگیری از بیماری، مسمومیت غذایی و گاز گرفتگی با دی اکسید کربن برای مسافران نوروزی، از دیگر فعالیت هایی است که از سوی ستاد تسهیلات نوروزی دانشگاه، انجام شده است.
دبیر ستاد تسهیلات دانشگاه درباره چگونگی کسب اطلاع مردم از مراکز بهداشتی، درمانی و دارویی، گفت: اطلاع رسانی در سطح استان با نصب پوستر و بنر از سوی روابط عمومی دانشگاه، شهرداری، آموزش و پرورش و مراکز بهداشت و درمان برای آگاهی مردم، انجام شده است.
دکتر درویشی با هشدار در مورد مسمومیت با گاز دی اکسید کربن در کمپ ها و استفاده از قارچ های محلی به مردم و مسافران نوروزی، افزود: مردم باید به توصیه های ایمنی و بهداشتی کارشناسان مستقر در کمپ ها و ورودی شهرها عمل کنند تا شاهد اتفاقات ناگوار در اثر سهل انگاری نباشیم.  
او با اشاره به اینکه مردم می توانند بدون دغدغه درمانی و به راحتی به مسافرت، تفریح و زیارت در استان بپردازند، بیان کرد: تمام کارهای درمانی اورژانسی در مراکز درمانی معرفی شده انجام می شود و مردم با تماس با شماره تلفن های 1690، 1490 و 1819 می توانند از حضور پزشکان متخصص در مراکز درمانی مختلف و نیز اطلاعات درمانی و دارویی، آگاه شوند.
دبیر ستاد تسهیلات نوروزی دانشگاه، در پایان به مردم توصیه کرد: از خود درمانی برای بیماران پرهیز کرده و با حفظ خونسردی در موارد اورژانسی، با شماره 115 تماس بگیرند تا در کوتاه ترین زمان ممکن خدمات درمانی به بیماران، ارایه شود.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز