رمزگشایی از پیام رهبر معظم انقلاب به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۷

۱۳۹۷/۰۱/۰۲ - ۱۰:۰۶:۰۹
کد خبر: ۶۹۰۷۱۱
رمزگشایی از پیام رهبر معظم انقلاب به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۷
حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران به رسم چندین ساله در اولین لحظات تحویل سال نو خطاب به ملت ایران پس از بیان تبریک سال جدید و تشریح مسایل کشور در مروری استراتژیک بر گزینه ای خاص یا مشکلی بزرگ برای جلب توجه مردم و مسئولین برای رفع آن اشاره می کنند و جبهه مردمی در مقابل آن مسئله از نظر فکری و رویکردی برای یکسال کاری ایجاد می کنند.
خبرگزاری برنا  استان فارس،با بررسی روند نامگذاری سالهای ایرانی توسط رهبری بزرگترین درد کشور در استرتژی رهبری همان عدم توجه جامعه به الگوی مصرف است.
الگوی مصرف و بی برنامه گی مسئولین و مردم در این خصوص لطمه های بزرگی را به بدنه اقتصادی کشور وارد کرده است.
از نحوه حمام کردن مردم،نان و برنج و آب خوردن آنها تاروش گزینش نوع مصرف و نوع کالا و سیاستگذاری بدنه مسئول و اقتصادی کشور در تنظیم بازار و ساخت بازار و حتی سلطه ی بی رحمانه کالاهای چینی بر زندگی و انتخاب مردم همه و همه به الگوی مصرف جامعه برمیگردد.
تبدیل شدن بازار خدماتی کشور به بازاری تحمیلی در عرضه و پذیریش کالا و خدمات ضروری و حیاتی مردم و مستعمره ی چین شدن در مصرف درد بزرگی ست که رهبر جمهوری اسلامی ایران آن را در یک جمله به مردم و مسئولین گوشزد کرده است!
حمایت از کالای تولید ایران یعنی اصلاح الگوی مصرف و ایجاد بسترهای زایشی در اقتصاد کشور!
سیطره کالا های چینی بر بازار ایران عملا جامعه۸۰ میلیونی ایران را به مصرف کنندگان غیر مولد و دست و پا بسته ای تبدیل کرده است که در کپی کردن مارک ها و برندهای روز دنیا با قالبی تقلبی گیر افتاده اند و تولید ملی را نیز از حالت مادرگونه به دایه ای غریب و خاطره ای در قاب تبدیل کرده است که روزی وجود داشت!
رهبر انقلاب از سال ۱۳۶۹ تا ۱۳۹۷ با معرفی یک استراتژی اقتصادی ثابت و برتر بر هیچ نکته ای بیش از نیاز به اصلاح الگوی مصرف در جامعه اشاره نکرده اند!
نامگذاری سال ۱۳۶۹(تحول درونی و اصلاح امور)-سال ۱۳۷۳(تاکید بر صرفه جویی)-سال ۱۳۷۴(تاکید بر انضباط اقتصادی)-سال۱۳۷۵(ضرورت پرهیز از اسراف و حفظ ثروت و منابع عمومی کشور)-سال ۱۳۷۷(تاکید بر «صرفه‌جویی و پرهیز از اسراف و قناعت )
سال۱۳۸۸(حرکت به سمت اصلاح الگوی مصرف)
سال۱۳۹۱( تولید ملى و حمایت از کار و سرمایه‌ ایرانى)
سال۱۳۹۵(اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل )
سال۱۳۹۶(اقتصاد مقاومتی، تولید - اشتغال)
سال۱۳۹۷(حمایت از کالای ایرانی)همگی بیانگر این استراتژی اقتصادی است.
و در کنار این استراتژی علمی و مدیریتی که برخاسته از نیاز حیاتی ملت است و از بطن کاری مطالعاتی و دقیق ایجاد میشود ،رهبری آسیب های بزرگی را نیز گوشزد کرده اند که وجود آنها باعث تخریب درونی اقتصاد شده است!
-وجود ضعف های عقیدتی و معنوی
-عدم دقت کافی مسئولین در برقراری عدالت اجتماعی
-ضعف انظباط مدنی و اجتماعی
-اسراف دولتی گسترده و اسراف وسیع در ساختار رفتاری مردم
-عدم دقت کافی مسئولین در حفظ ثروت و منابع عمومی کشور
-تضعیف مشهود فضایل اخلاقی و معنویتی در دوره هایی طولانی در ساختار دولتی و وجود گزاره های اشتباه در رفتار و برخورد ملت و دولت با یکدیگر
-تغییرات مواضع برخی خواص و لطمه به اعتماد ملی
-بسط های اجتماعی ناصحیح و ایجاد التهاب در ساختار روحی مردم ناشی از کم کاری مسئولین و عادت به خیانت کردن در امانت از سوی برخی خواص غیر خاص در برخی ادوار
-فاصله گرفتن از اصول مدیریتی ونادیده گرفتن اعتماد بنفس جوانان و لزوم تقویت آن با برخوردهای مدیریتی و عمل بر اساس قانون در حفظ اقتدار درونی جامعه
-حذف مشهود واژه خدمت گذاری در قامت مدیریت اجرایی در برخی ادوار و ایجاد داد عمومی بر روی این اصل بزرگ
-پاسخگویی های ضعیف مسئولین و عدم دقت در اغنا و ارضا افکار عمومی ناظر بر سمت گیری های مدیریتی
-ضعف مشارکت در ارتباط مردم و مسئولین
-نادیده گرفته شدن پویایی اقتصادی و درون زا کردن ثروت و هم دلی و هم زبانی در بهره گیری از پول و ثروت به نفع همگان
همه و همه دردهایی بودند و هستند که رهبری انقلاب به درستی و با شجاعت بر وجود آنها دست گذاشتند و یک به یک در رفع آنها راهکار دادند.
رمز گشایی از وضعیت کنونی ما را به این تفسیر می رساند که راهی جز اصلاح الگوی مصرف و تلاش مجدانه در رفع موانع اشتغال نداریم!
کالای ایرانی دارای ریشه های عمیق در سنت ایرانی ست!
بازگرداندن جذابیت و میل مردم به خرید کالا های ایرانی با اقدامات فرهنگی و ریشه یابی نیازهای جامعه همسو با سنت های زیبا و اصیل ایرانی اسلامی قابل انجام است!
استاندارد بخشی به کالا و قطع وابستگی رویکردی به کالاهای بی کیفیت پرتیراژ و انقلاب در اصلاح رویکردهای مدیران و مالکان تجاری در برتری بخشی کیفیت بر کمیت میتواند ما را در تحقق شعار سال ۹۷ به سرانجام رساند.
حمایت از کالای تولید داخل به معنای حفظ برندهای بی کیفیت نیست.
انحصار طلبی ظالمانه برخی کالاهای مصرفی پرتیراژ که سیاست دوری از رقابت را بعنوان اصل بقا در عرضه خدمات خود می دانند مشکل بزرگ دیگری است که باعث شده است مافیای طلبکار ،پرقدرت  و ثروتمند این بنگاه های اقتصادی دست مردم را از دریافت خدمات به روز و با کیفیت متناسب با علم روز دنیا که در میدان رقابتهای لحظه ای رقم می خورد کوتاه کند!
حمایت عنصری است که بدون کنترل برای جامعه ی تولیدگر و بهره ور و جامعه ی مصرف کننده و حافظ تولید ارزشی ایجاد نمی کند!
حمایت از کالای داخل در بعد اجتماعی و در فکر مردم بدون وجود سیستم کنترلی دقیق به سرعت احترام مدنی خود را از دست می دهد و از قالب استراتژی تحت اقدام  و عمل خارج می شود!
چین زدایی بازار ایران و حذف دستهای مقلد استراتژی تولیدی چین برای کشورهای مصرف کننده ی عام راهکاری انقلابی و واجب و خفته در شعار سال ۱۳۹۷ است که تنها با تلاش مجدانه مسئولین و همراهی و همدلی مردم محقق می شود!
بازار بزرگ ایران تنها در رفع انحصارات بین المللی و تحمیل شده مانند چین و ایجاد فرصت رقابت بنگاههای تولیدی داخل در عرصه ای به نفع ملت می تواند به بازاری جذاب برای رشد تولید ایجاد شود!
ثروت ملی ایران اسلامی نقطه قوت ماست که شامل وجود منابع انسانی توانمند و منابع طبیعی و موقعیت استراتژیک منحصر بفرد جغرافیای ایران بعنوان قلب زمین است و این ثروت عظیم با ایجاد الگویی صحیح در مصرف میتواند جزیی از خصیصه خود بمعنای شکوفایی تولید داخلی را محیا کند.
بنابراین استراتژی اقتصادی رهبر معظم انقلاب و راهکارهای ایشان برای مردم مقاوم ایران اسلامی چیزی جز اصلاح الگوی مصرف و حرکت به سمت ایجاد اقتصادی مقاوم نیست.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز