استاندار فارس:

آب محور کردن فعالیت های کشاورزی و پرهیز از خام فروشی در راستای توسعه پایدار

۱۳۹۷/۰۱/۲۳ - ۰۹:۴۷:۳۴
کد خبر: ۶۹۶۱۱۶
آب محور کردن فعالیت های کشاورزی و پرهیز از خام فروشی در راستای توسعه پایدار
استاندارفارس تاکید کرد: استراتژی استان فارس در حوزه کشاورزی باید آب محور نمودن فعالیت ها و پرهیز از خام فروشی در راستای دستیابی به توسعه پایدار باشد.
 به گزارش خبرگزاری برنا از  فارس، مهندس اسماعیل تبادار در نخستین جلسه شورای کشاورزی استان فارس در سال ۹۷ با تاکید بر اینکه برنامه محوری باید اساس و ارکان فعالیت‌های کشاورزی در استان فارس باشد،  مروری بر گذشته، بررسی دقیق آنچه در زمان حال انجام می‌شود و توجه به آینده را بخش‌های اصلی اقدامات مبتنی بر برنامه در همه حوزه‌ها به ویژه در کشاورزی دانست.
مهندس تبادار با بیان اینکه صندوق‌های تعاونی نقش تعیین کننده‌ای در تامین منابع پایدار مالی ایفا می‌کنند، خواستار تقویت این صندوق‌ها در حوره کشاورزی و باغداری استان شد و افزود: تامین این منابع پایدار از سوی صندوق‌های تعاونی پشتوانه‌ برجسته‌ای برای رونق کشاورزی استان خواهد بود.
وی گفت: با توجه به اهمیت جایگاه این صندوق‌ها ارکان مدیریتی آن‌ها باید به درستی انتخاب شده و متولیان  تقصیم منابع نیز این مسئولیت را به دقت انجام بدهند.
 به اعتقاد استاندار فارس پایداری اقتصاد کشاورزی در استان فارس یک الزام است که البته برنامه های این حوزه باید بر محوریت توجه به موضوع مدیریت آب تدوین و اجرا گردد
وی همچنین با تاکید بر اینکه همه اقدامات و برنامه‌های حوزه‌های مختلف کشاورزی، صنعت و... در فارس باید با در نظر گرفتن شرایط و چالش های استان مطابقت داشته باشد، خاطر نشان کرد:در شرایط کنونی چگونگی مصرف آب در هر یک از این حوزه‌ها باید به عنوان یکی از مهمترین چالش های استان مورد توجه قرار گیرد.
استاندار فارس با ابراز خرسندی از اینکه دستگا‌های مربوط با موضوع کشاورزی و آب در استان فارس به سوی سیاست ها و اهداف مشترک تغییر مسیر داده‌اند، بر لزوم تدوین هر چه سریع‌تر سند مشترک در این حوزه تاکید کرد.
استاندار فارس در این جلسه همچنین  ایجاد ارزش افزوده و توسعه صنایع تبدیلی و فراوری از محصولات کشاورزی و باغی استان را امری ضروری دانست.
وی به ظرفیت چشمگیر استان در تولید محصولات کشاورزی اشاره خاطر نشان کرد:  پرهیز از خام فروشی و رفتن به سمت ایجاد ارزش افزوده از این محصولات امری ضروری است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
مهندس تبادار با اشاره به اینکه مهمترین نهاده در بخش کشاورزی بذر است لذا بر ضرورت تامین بذر گندم ،جو ، پنبه و سایر محصولات مورد نیاز کشاورزان تاکید کرد و همچنین افزود جهاد کشاورزی باید  از ظرفیت مرکز تحقیقات کشاورزی و همچنین متخصصان زبده و کارآزموده در حوزه کشاورزی در جهت تبدیل استان فارس  به مرکز تولید بذر کشور بهره گیری نماید .
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز