فرماندار ویژه لارستان:

میراث فرهنگی اصالت و پیشینه تاریخی یک ملت است

۱۳۹۷/۰۱/۳۱ - ۱۱:۰۸:۵۶
کد خبر: ۶۹۸۸۴۹
میراث فرهنگی اصالت و پیشینه تاریخی یک ملت است
فرماندار ویژه لارستان گفت: میراث فرهنگی اصالت و پیشینه تاریخی یک ملت است.
به گزارش خبرگزاری برنا ازفارس؛ جلیل حسنی در جلسة انجمن میراث فرهنگی این شهرستان اظهار داشت: اگر کشوری می خواهد به گذشته خود افتخار کند و  مستنداتی را ارائه دهد، آن میراث بر جای مانده از گذشته، بهترین سند و مدرک و  موضوعی است که می شود به آن رجوع کرد.
وی افزود: میراث فرهنگی در صورتی می تواند نقشی  ارزنده و بهتری را ایفا کند که پویا و زنده باشد، یعنی بر شادابی و نشاط و پویایی معادلات اجتماعی و فرهنگی زمان فعلی تأثیر خودش داشته باشد.
فرماندار ویژه لارستان تصریح کرد: یکی از حلقه های مفقوده ای که در کشور ما وجود دارد این است که در بعضی مواقع، مصوبات و تصمیمات اتحاذ شده مهم را در یک جلسه به عمل تبدیل نکرده ایم.
فرماندار ویژه لارستان عنوان کرد: امیدواریم در سال جدید در حوزه میراث فرهنگی خوب کار کنیم تا این اصالت و تاریخ گرانبهای شهرستان احیاء و زنده گردد. همچنین بافث فرسوده شهرقدیم نیز بازآفرینی شود، چون بافت قدیم لار از همه لحاظ توجیه دارد.
وی ادامه داد: یکی از دغدغه های اصلی بنده بافت فرسوده شهر قدیم لار است که بایستی مد نظر جدی ادارات ذیربط بخصوص اداره کل راه و شهرسازی، شهرداری، شورای شهر و میراث فرهنگی باشد.
حسنی با بیان اینکه در راستای بازسازی و بازآفرینی بافت فرسوده بخصوص حفظ و احیاء میراث گرانبهای فرهنگی و تاریخی شهرستان کوتاهی کرده ایم؛ افزود: جلسة انجمن میراث فرهنگی لارستان می بایست بصورت ماهیانه برگزار گردد و پیشنهادات و مصوبات آن، هم در بُعد  سخت افزاری و هم در بعد نرم افزاری اجرایی و این تصمیمات اتحاذ شده عملیاتی گردد، بنابراین این جلسه بطور جد توسط اداره میراث فرهنگی و گردشگری لارستان بعنوان دبیر جلسه با حضور نمایندگان دستگاه‌های مرتبط  برگزار شود.
فرماندار ویژه لارستان همچنین از دانشگاه ها، آموزش و پرورش و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان هم خواست که با میراث فرهنگی و شهرداری کمال همکاری داشته باشند.
معاون استاندار فارس با بیان اینکه ظرفیت های تاریخی و فرهنگی شهرستان زیاد است؛ خاطر نشان کرد: همه گروه ها، انجمن ها و تمامی ادارات با میراث فرهنگی تعامل و همکاری نمایند.
حسنی با اشاره به اینکه اداره کل راه و شهرسازی، شهرداری، شورای شهر،  میراث فرهنگی و اوقاف و امور خیریه لارستان می بایست نشستی تخصصی را ترتیب دهند و بنشینند و طرح های خودشان را از هم تفکیک نمایند؛ بیان کرد: این ادارات با تعامل و همکاری با هم پروژه هایی را در شهرستان شروع نمایند و در این خصوص برای مبلمان شهری هم نباید مانعی وجود داشته باشد و از آن طرف هم به هیچ عنوان نبایستی آثار گرانبهای فرهنگی و تاریخی شهر آسیب ببیند.
حسنی در پایان تاکید کرد: ادارات شهرستان بایستی به این نکته نیز توجه داشته باشند که قبل از اینکه مسئولین
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز