برگزاری همایش کارآفرینی با حضور یک هزار دانش آموز

۱۳۹۷/۰۲/۰۱ - ۱۲:۲۳:۱۳
کد خبر: ۶۹۹۱۸۷
برگزاری همایش کارآفرینی با حضور یک هزار دانش آموز
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس گفت: همزمان با هفته معرفی مشاغل در فارس و با همکاری اتاق بازرگانی استان، همایش کارآفرینی با حضور هزار تن از دانش آموزان دوره اول متوسطه شیراز و250 تن از مدیران و مشاوران مدارس نواحی چهار گانه این شهر، در نیمه اول اردیبهشت 97 برگزار می گردد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، محمد نظری گفت: هفته معرفی مشاغل با هدف هدایت صحیح دانش‌آموزان به رشته‌های مختلف تحصیلی و آماده کردن دانش‌آموزان برای ورود به بازار کار متناسب با استعداد و علاقه آنان برگزار می‌شود.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس افزود: حرکت تدریجی در شناختن ارزش های شخصی و اجتماعی در دانش آموزان با رویکرد تقویت نگاه افتخارآمیز به هویت ملی و منطقه ای، ایجاد فرهنگ و مهارت "تفکر" در امور روزمره و تجربیات شخصی و اجتماعی و ایجاد رابطه صحیح و منطقی بین انتخاب رشته تحصیلی و مشاغل از اهداف عمده این طرح می باشد.
وی همچنین بر لزوم مشاوره شغلی دانش‌آموزان در کنار سایر مشاوره‌ها تاکید و خاطرنشان کرد: توجه به اهمیت و ضرورت کار و پیشه در زندگی فردی اجتماعی شهروندان، آشنایی دانش‌آموزان با شاخه‌ها و رشته‌های تحصیلی و دانشگاهی مرتبط، تقویت روحیه پرسش‌گری، تحقیق و مسئولیت‌پذیری نوجوانان مشاوره شغلی در دوره‌های تحصیلی ضرورت دارد.
نظری ضمن تاکید بر اهمیت نقش مشاوران مدارس در هدایت تحصیلی دانش آموزان، گفت: کمک به دانش‌آموزان در انتخاب رشته‌های تحصیلی، متناسب با استعداد، رغبت و نیازها و امکانات جامعه و تقویت و توسعه فرهنگ کارآفرینی و خود‌اشتغالی دانش‌آموزان از وظایف مهم این مشاوران است ودر این هفته سعی می‌شود زمینه های اولیه لازم برای ایجاد انگیزه و تقویت روحیه جستجوگری در زمینه مشاغل فراهم گردد.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس همچنین اذعان داشت: در این هفته با دعوت از کارآفرینان برجسته و موفق در منطقه و ارائه تجارب آنها به دانش‌آموزان بر اهمیت مهارت‌آموزی، خوداشتغالی و کارآفرینی تاکید می‌شود  .
وی افزود: امسال نیز به صورت متمرکز با همکاری اتاق بازرگانی استان، همایش کارآفرینی در پنج روز با حضور هزار نفر از دانش آموزان مدارس متوسطه اول شیراز و250 نفر از  مدیران و مشاوران مدارس چهار ناحیه شیراز در نیمه اول اردیبهشت با سخنرانی کارآفرینان برتر کشوری و استانی برگزار می گردد.
نظری یادآوری کرد : در همین هفته با هدف آشنایی دانش‌آموزان با مشاغل بومی و منطقه‌ای، به منظور برانگیزاندن احساس مسئولیت و تعهد نسبت به تأمین نیازهای جامعه اسلامی ایرانی، دانش‌آموزان به بازدید از مراکز شغلی و آموزشی ترغیب می‌شوند  که در سال جاری پارک علم و فناوری استان و مراکز رشد و فناوری در مناطق استان محوریت ویژه ای در بازدیدها دارند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز