مدیر کل ورزش و جوانان فارس:

توسعه ورزش پهلوانی ساختن شهری پویا و شهروندانی اخلاق‌مدار را به دنبال خواهد داشت

۱۳۹۷/۰۲/۰۲ - ۱۷:۳۵:۰۸
کد خبر: ۶۹۹۷۹۴
توسعه ورزش پهلوانی ساختن شهری پویا و شهروندانی اخلاق‌مدار را به دنبال خواهد داشت
مدیر کل ورزش و جوانان استان فارس گفت: توسعه ورزش پهلوانی، ساختن شهری پویا وداشتن شهروندانی اخلاق‌مدار را به دنبال خواهد داشت.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس ، حیدرعلی کامیاب که پیش از ظهر امروز یک شنبه دوم اردیبهشت ماه در مجمع عمومی هیئت پهلوانی و ورزش های زورخانه ای استان فارس سخن می گفت، بخش عمده‌ای از بار فرهنگ‌ سازی در جامعه را بر دوش دستگاه ورزش دانست و افزود: امروز دستگاه ورزش و جوانان استان، پس از آموزش و پرورش بیشترین مخاطب را در نسل نوجوان و جوان داراست.
وی پیشرفت تکنولوژی را یکی از علل تغییر الگوهای تعلیم و تربیت در جامعه کنونی دانست و افزود :با پیشرفت تکنولوژی و پیچیده‌تر شدن الگوهای ارتباطی بین نسل جوان، نقش مربیان در تعلیم و تربیت نوجوانان و جوانان بیش از گذشته شده است.
کامیاب با اشاره به وجود بیش از ۲۰۰ هزار ورزشکار بیمه شده در استان فارس، این ظرفیت را یک جامعه و کلونی جمعیتی قابل توجه در مناسبات اجتماعی دانست و گفت: برخی رشته‌های ورزشی نظیر پهلوانی و آیین‌های زورخانه‌ای می‌توانند نقش به سزایی در فرهنگ سازی در جامعه را ایفا کنند.
دبیر شورای عالی ورزش استان فارس ورزش زورخانه ای را سرشار از مفاهیم انسانی و فرهنگی دانست و افزود :این ورزش فلسفی که ریشه در تاریخ فرهنگ و دین ما دارد، سرشار از نکات و آموزه‌های اخلاقی و فلسفی برای ساختن جامعه ای سالم و عاری از پلشتی هاست.
کامیاب توسعه کمی و کیفی این ورزش در استان را امری اجتناب‌ناپذیر دانست و با تقدیر از زحمات مظفر مختاری که در دوران ریاستش بر این هیئت منشاء خدمات موثری در راستای گسترش این ورزش بود، نوید ساخت یک زورخانه بزرگ با ظرفیت برگزاری رویدادهای بزرگ بین المللی را در شیراز داد.
وی با اشاره به تکمیل و به بهره برداری رسیدن زورخانه های نیمه تمام در شهرستان های استان افزود: زورخانه شهرهای زاهدشهر و صفا شهر نیز در هفته دولت افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.
مدیرکل ورزش و جوانان استان، بهره مندی از نظر کارشناسی اهالی این ورزش در ساخت زورخانه ها را یکی از ویژگی‌های عملیات عمرانی دراین دوره دانست و بیان کرد: قرار نیست ما بدون نظر کارشناسی اقدام به ساخت زورخانه در استان کنیم ولی از نظر اهالی این ورزش آن زورخانه دارای نقص فنی باشد.
کامیاب در پایان با اشاره به حضور ۹ تن از ورزشکاران استان فارس در اردوی تیم ملی پهلوانی و ورزش های زورخانه ای کشور خواستار حمایت بیش از پیش فدراسیون از این ورزشکاران شد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز