استاندار فارس:

نام میمند در تاریخ کهن ایران زبانزد است

۱۳۹۷/۰۲/۰۸ - ۱۱:۳۹:۵۰
کد خبر: ۷۰۱۸۰۰
نام میمند در تاریخ کهن ایران زبانزد است
استاندار فارس گفت: میمند شهر باغ های گل­حصار است و در تاریخ کهن فارس و ایران نام این شهر پرآوازه است.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، مهندس اسماعیل تبادار در جشنواره گل و گلاب میمند با بیان این که نام میمند با گل و گلاب پیوند خورده است و گلاب این شهر در کشور زبانزد است، اظهار داشت: گلاب گیری زمینه مستعد و مناسبی برای اشتغال و کسب درآمد مردم میمند است و از مردم این شهر که تلاش می کنند این آئین و رسم و زمینه معاش، فعال و پویا بماند قدردانی می کنم.
نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به این که یک هزار و 550 هکتار گل محمدی آبی در میمند و پنج هزار و 600 هکتار گل محمدی دیم در داراب وجود دارد، ادامه داد: حتما باید با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا از این ظرفیت و قابلیت برای تولید محصولات با کیفیت و فراهم کردن زمینه اشتغال مردم استفاده کنیم.
وی با بیان این که اسانس تولید شده از گل های محمدی می تواند ثروت و اشتغال فراوانی را به دنبال داشته باشد، گفت: امیدواریم کارشناسان مراکز تحقیقاتی بتوانند با فناوری روز دنیا، در این زمینه ارزش افزوده  این منابع ارزشمند را به طور موثری افزایش دهند و گام های تاثیر گذاری بردارند.
استاندار فارس با اشاره به جلب گردشگران از سراسر ایران به جشنواره گل و گلاب میمند، تصریح کرد: این جشنواره باید به مدت یک هفته و یا 10 روز برگزار شود تا شاهد رونق گردشگری در این دیار باشیم و توریست های فراوانی از سراسر ایران و از دیگر کشورهای دنیا برای مشاهده زیبایی های طبیعی، باغ های گل محمدی و مراسم های مختلف به این دیار سفر کنند.
نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان این که میزان فرآوری گل های تولید شده در میمند در واحدهای تولیدی این شهر باید مورد بررسی قرار گیرد، گفت: اگر گل های تولیدی این شهر برای فرآوری به استان های دیگر می رود، باید با افزایش ظرفیت واحدهای فرآوری گل در میمند و جلوگیری از خروج آن، تلاش کنیم  این ظرفیت برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در همین شهر استفاده شود. وی در ادامه به لزوم برند سازی در زمینه گل محمدی استان و معرفی آن به بازار های داخلی و بین المللی تاکید کردند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، مهندس تبادار در این جشنواره که با حضور مدیران استان و گروه های زیادی از گردشگران همراه بود، از مراکز مختلف تولید عرقیات میمند و واحدهای تولید ظروف شیشه ای سرکشی و از نزدیک مراحل تولید این محصولات را بازدید کرد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز