معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس:

دستگاههای اجرایی تسهیل کننده امر توسعه هستند

۱۳۹۷/۰۲/۰۸ - ۱۱:۵۱:۲۶
کد خبر: ۷۰۱۸۱۴
دستگاههای اجرایی تسهیل کننده امر توسعه هستند
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، دستگاههای اجرایی را تسهیل کننده امر توسعه دانست و افزود: باید از امور ذهنی و انتزاعی کاست و در مقام عمل به امور واقعی که ارتباط با امر معیشت،رفاه و آسایش مردم دارد، پرداخت.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، دکتر عنایت اله رحیمی؛ معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس در جلسه بررسی مسایل عمرانی شهرستان کازرون که با حضور فرماندارشهرستان، بخشداران ودهیاران و مدیران دستگاههای اجرایی شهرستان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره)، شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و شهدای مدافع حرم گفت: مردم متدین شهرستان کازرون همیشه در خدمت نظام جمهوری اسلامی بوده اند و  باید به درخواست های آنها توجه ویژه شود.
وی به نقش دستگاههای اجرایی در تسهیل گری امر توسعه و مسئولیتی که در زمینه مدیریت و رسیدگی به مسائل شهرستان دارند، اشاره کرد و ادامه داد: باید از امور ذهنی و انتزاعی به امور واقعی که ارتباط با امر معیشت،رفاه و آسایش مردم دارد، پرداخته شود و صنعت مستقر بر سرزمین و سدی که آب را تامین می کند با خطوط روی نقشه ها بسیار متفاوت است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس نیروی انسانی را ارزشمندترین سرمایه هر جامعه و پیشرفت جوامع متمدن امروزی را مرهون تکیه بر نیروی انسانی توانمند و زبده دانست و تصریح کرد: شهرستان کازرون دارای نیروی انسانی ماهر و آموزش دیده است که آموزش وپرورش ودانشگاهها به عنوان مراکز تولید علم و فرهنگ و موجد ایده های خلاق، نقش بی بدیلی در توسعه شهرستان دارند که باید به این مراکز مهم زیربنایی نگاه ویژه ای مبذول شود.
رحیمی ابراز داشت: کازرون  دارای ظرفیت های متعدد در بخش های کشاورزی، گردشگری، صنعت و معدن است و مدیران شهرستان با تعامل، هم افزایی و هم اندیشی با صاحبان اندیشه زمینه را برای توسعه متوازن شهرستان بیش از پیش فراهم نمایند.
وی با اشاره به سیاست های دولت تدبیر وامید در زمینه توسعه وعمران در بودجه 97 و برنامه ششم توسعه تببین کرد: از محوری ترین موضوعات برنامه ششم، بازآفرینی شهری و بافت های فرسوده است که بخش وسیعی از سکونتگاههای شهری و روستایی را شامل می شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، تصمیم بجای دولت در دی ماه سال 96 در مورد تصویب طرح بازآفرینی امید در جهت بهسازی بافت های فرسوده را یادآور شد و افزود: این طرح فرصت مغتنمی را در اختیار مدیران شهرستان ها قرار داده است تا از این ظرفیت در راستای بهسازی بافت های فرسوده که گرفتار نفودناپذیری، ریزدانگی و عدم سرزندگی اقتصادی، اجتماعی و کالبدی شده اند، استفاده کنند.
رحیمی یکی دیگر از محورهای اساسی برنامه ششم توسعه را طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی دانست و اضافه کرد: ناوگان حمل و نقل عمومی اعم از درون شهری و برون شهری که از محل بهینه سازی مصرف سوخت تامین می شود، شرایط مطلوبی برای کیفیت بخشی به حمل و نقل و تسریع و تسهیل دسترسی به مراکز مهم شهری مهیا می کند.
وی در خصوص خطوط ریلی استان نیز گفت: خصوصیت حمل و نقل ریلی در استان از حالت پایه مسافر بودن به بار پایه بودن تغییر نقش داده است که گامی اساسی در جهت توسعه و پیشرفت به عنوان یکی از مولفه های ضروری آن قلمداد می شود.    
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس از پیان یافتن مراحل فاینانس راه آهن شیراز – بوشهر سخن گفت و افزود: این پروژه ریلی در حال انجام کارهای مطالعاتی است که در آینده ای نزدیک کار عمرانی آن شروع خواهد کرد.
رحیمی پروژه های در حال اجرای حوزه آب را در حدود 2500 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: با حمایت مالی در سطح ملی 1500 میلیارد تومان از طرح های در حال اجرای حوزه آب قابل افتتاح خواهد بود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس اقدامات و کارهای صورت گرفته در زمینه گازرسانی در استان را نهضت وانقلاب بزرگی دانست وگفت: 67 پروژه در شهرستان کازرون در حال انجام است که امید است در هفته دولت امسال افتتاح و به بهره برداری برسد.
 رحیمی اظهار داشت:  وقفه صورت گرفته در اجرای پروژه تونل محرم در کازرون با رفع مشکل مالی مرتفع خواهد شد که افتتاح این پروژه کاهش مشکلات زیست محیطی، مصرف سوخت، عدم اتلاق زمان و کاهش تلفات جاده ای را در پی خواهد داشت.
وی گفت: به دلیل ویژگی های ممتاز روستاهای کازرون در گردشگری 42 روستا که مستعد توسعه گردشگری هستند، معیین شده است و دو روستای دوسیران و دوان به عنوان روستاهای نمونه گردشگری انتخاب شده است که برای آنها حدود 180 میلیون تومان اعتبار اختصاص داده شده است
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز