اضافه شدن۴ موزه خصوصی به موزه های استان فارس

۱۳۹۷/۰۲/۰۸ - ۱۲:۰۳:۴۲
کد خبر: ۷۰۱۸۲۶
اضافه شدن۴ موزه خصوصی به موزه های استان فارس
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس از استقبال بخش خصوصی به موزه داری و افتتاح 4 موزه خصوصی در سال 97 خبرداد .
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس مصیب امیری اظهارداشت:  با نظر مساعد سازمان میراث فرهنگی کشور و تلاش در تسهیل روند صدور مجوز موزه‌داری، از ابتدای سال جاری طرح توجیهی و محتوایی 4 موزه جدید تهیه و عملیات اجرائی آن در حال انجام است که پیش بینی می شود تا پایان سال جاری شاهد به ثمر نشستن آن باشیم.
وی در تشریح جزئیات این موزه ها گفت : از تعداد 4 موزه مورد اشاره، 3 موزه در شیراز با کاربری های خاتم، مردم شناسی و فولاد و یک موزه در شهرستان آباده با کاربری مردم شناسی افتتاح خواهد شد.
مدیر کل میراث فرهنگی فارس همچنین با اشاره به اهداف طرح موزه داری خصوصی اظهار داشت: حمایت از مجموعه داران بخش خصوصی علاوه بر تاثیر مثبت در جلوگیری از قاچاق اشیا، موجب می شود، آثاری که اشخاص با سلیقه خود جمع آوری نموده و در کلکسیون شخصی نگهداری می کنند بدون واهمه در معرض دید عموم قرار گرفته تا همگان از آن بهره مند گردند.
بنا بر این گزارش در ادامه محمد مهدی نجفی، مسئول امور موزه های اداره کل میراث فرهنگی فارس نیز نتایج حاصل از اهداف این برنامه را به مشارکت گرفتن و بهره گیری از انگیزه های مردمی در راستای حفاظت و صیانت از مواریث فرهنگی اعم از ملموس و ناملموس، میراث طبیعی، شخصیت ها و غیره دانست و اضافه کرد: این اقدام شایسته علاوه بر ارتقاء رونق اقتصادی و سطح درآمد بخش خصوصی و اشتغال زایی، می تواند با برنامه ریزی مدون و جدی در توسعه پایدار فرهنگی و اجتماعی جامعه نقش ارزنده ای را ایفا نماید. زیرا موزه ها ارزشمند ترین و پایدار ترین بنیاد فرهنگی است که بشر تا کنون بدان دست یافته است.
وی با تاکید بر اینکه امروزه یکی از مهمترین بنگاه های اقتصاد پایدار کشورهای پیشرفته جهان موزه های آنها محسوب می گردند و از این منظر تعداد و تنوع آنها روز به روز در حال گسترش است، خاطر نشان کرد: خوشبختانه در سالیان اخیر استان فارس و کلان شهر شیراز، گام های مثبتی را با همت فرهنگوران در این زمینه برداشته که ماحصل آن ایجاد موزه های متعددی ازجمله راه اندازی موزه تخصصی مسکوکات تاریخی در باغ موزه دلگشا، توسط شهرداری شیراز، راه اندازی موزه دفاع مقدس توسط بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس، موزه فرهنگ فارس توسط مرکز اسناد و کتابخانه ملی، موزه مردم شناسی بخش اوز شهرستان لار توسط بخش خصوصی، راه اندازی موزه فرهنگ فسا توسط آموزش و پرورش این شهرستان و ... است.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز