تشریح برنامه‌های قرآنی استان فارس در رمضان

۱۳۹۷/۰۲/۰۹ - ۱۵:۰۹:۲۹
کد خبر: ۷۰۲۳۵۸
تشریح برنامه‌های قرآنی استان فارس در رمضان
سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در تشریح برنامه‌های قرآنی در ایام ماه مبارک رمضان از برگزاری ۱۶ نمایشگاه طی روزهای ۵ تا ۱۰ خردادماه جاری در شیراز و شهرستان‌های فارس و تجلیل از ۱۵ فعال قرآنی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس،غلامرضا یوسفی‌نژاد، گفت: در ماه پربرکت و ارزشمند رمضان، بندگان میهمان خداوند متعال اند و معنای میهمانی این نیست که خداوند شکم بندگان را سیر می کند؛ معنایش این است که بندگان می توانند در این ماه مبارک رشد معنوی پیدا کنند و روزه، دعا، راز و نیاز با خداوند و سایر عبادات در این ماه، موجب رشد معنوی شده و روز به روز آنان را به سازندگی روح، ریشه کن کردن صفات رذیله نزدیک سازد تا با غنیمت شمردن این فرصت مبارک، انسان به مقام قرب الهی برسد.

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، در ادامه افزود: برنامه‌های متنوعی از ابتدای ماه مبارک رمضان به‌همت این اداره‌کل در شیراز و ۲۹ شهرستان‌ استان فارس برگزار می‌شود.
وی افزود: ۱۶ نمایشگاه قرآن طی روزهای ۵ تا ۱۰ خردادماه سال جاری در شیراز و شهرستان‌ها برپا خواهد شد که در شیراز این نمایشگاه در محوطه مقابل حافظیه و با عنوان گذر رمضان برپا می‌شود.
یوسفی‌نژاد بیان  کرد: برپایی ۳۰ محفل انس با قرآن در نقاط مختلف استان فارس، ۱۵ نشست علمی و تخصصی قرآنی، ۱۵ نمایش با موضوع قرآن و عترت و ۱۵ شعرخوانی و مشاعره قرآنی در شیراز و شهرستان‌های فارس طی ایام ماه مبارک رمضان برگزار خواهند شد.
وی افزود: اجرای ۳۰ مسابقه قرآن و نهج‌البلاغه، تجلیل از۱۵ نفر از فعالان قرآنی، برپایی ۱۰ جلسه تفسیر و تدبر در قرآن کریم و اکران ۵ فیلم قرآن و عترتی از دیگر برنامه‌هایی بود وی که از آن‌‌ها نام برد که در شیراز و شهرستان‌های فارس برگزار می‌شوند.
سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس همچنین از تجلیل از ۳ نفر از شهدای قرآنی این استان خبر داد و گفت: ۱۰ کارگاه هنری با موضوع قرآن و عترت از ابتدای ماه مبارک رمضان و شیراز و شهرستان‌ها اجرا خواهند شد.
یوسفی نژاد در پایان گفت: علاوه بر این‌ها ۲ هزار جلد قرآن کریم با جلدهای قدیمی قرآن در شیراز و شهرستان‌های مختلف استان فارس در ایام ماه مبارک رمضان تعویض خواهند شد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز