معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس:

آغاز مرحله استانی جشنواره نوجوان خوارزمی در شیراز

۱۳۹۷/۰۲/۱۹ - ۱۸:۴۱:۱۰
کد خبر: ۷۰۵۴۸۰
آغاز مرحله استانی جشنواره نوجوان خوارزمی در شیراز
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس گفت: از اهداف راهبردی مدارس در اجرای جشنواره نوجوان خوارزمی ،تقویت بنیه علمی و همچنین افزایش توانمندی دانش آموزان در کسب مهارت های علمی - تحقیقاتی وپژوهشی و همچنین توانایی برقراری ارتباط در زندگی واقعی است.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، فرهاد اسماعیلی گفت: جشنواره نوجوان خوارزمی در شکل گیری فرصت های مناسب برای تحقق و بروز خلاقیت دانش آموزان دوره اول متوسطه وتکوین شخصیت علمی پژوهشی آنها از اهمیت خاصی برخوردار است.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس گفت: برگزاری جشنواره نوجوان خوارزمی در سطح مدارس ،در راستای  نهادینه کردن اهداف پیش بینی شده مندرج در ساحت علمی  فناوری سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش می باشد.
وی گفت: تقویت بنیه علمی ، تفکر و نحوه یادگیری دانش آموزان و همچنین افزایش  توانمندی آنها در کسب مهارت های علمی - تحقیقاتی وپژوهشی و توانایی برقراری ارتباط در  زندگی واقعی از دیگر اهداف راهبردی مدارس در اجرای جشنواره نوجوان خوارزمی در دوره اول آموزش متوسطه  می باشد.
اسماعیلی با بیان اینکه" این جشنوراه در چهار مرحله آموزشگاهی ، منطقه ای ،استانی و کشوری برگزار می گردد" افزود:  فرایند اجرائی این جشنواره در شش رشته علمی –آموزشی با عناوین پژوهش ،دست سازه ها ، زبان و ادبیات فارسی ،زبان انگلیسی ، فعالیت های آزمایشگاهی و بازارچه های کارآفرینی شکل گرفته است.
وی  با بیان اینکه"این جشنواره در 59 منطقه آموزشی و یک هزار و 564 مدرسه دوره اول متوسطه سراسر استان برگزار می گردد" افزود: مرحله استانی این جشنواره در رشته های زبان و ادبیات فارسی و فعالیت های آزمایشگاهی به صورت حضوری و در رشته های زبان انگلیسی، پژوهش ، دست سازه ها و بازارچه های کارآفرینی نیز به صورت غیر حضوری و بر اساس CD ارسالی از فعالیت تیم های منتخب مناطق  ارزیابی می شوند.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس  با اشاره به کسب رتبه دوم  کشوری این جشنواره توسط دانش آموزان منتخب فارس در رشته زبان و ادبیات فارسی و کسب  رتبه سوم در رشته فعالیت های آزمایشگاهی ، گفت: در مجموع بیش از 188 هزار دانش آموز در  1595 مدرسه متوسطه اول  در سراسر استان فارس مشغول به تحصیل هستند  
اسماعیلی گفت: در چهارمین دوره بخش نوجوان جشنواره خوارزمی در سال تحصیلی جاری،  177 هزار و 332 دانش آموز فارس حداقل در یک رشته  از رشته های شش گانه آن در مرحله آموزشگاهی با هم به رقابت پرداختند.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس با اشاره به برگزاری مرحله منطقه ای این جشنواره در اسفند ماه 96 ، گفت: مرحله استانی چهارمین جشنواره نوجوان خوارزمی نیز در روز های 19 و 20  اردیبهشت ماه و در مرکز شبانه روزی دکتر بهشتی شیراز  با حضور بیش از یک هزار دانش آموز منتخب برگزار  و هم اکنون در حال اجرا  می باشد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز