کشف بیش از ۲ تن انواع موادمخدر در فارس

۱۳۹۷/۰۲/۲۲ - ۱۷:۱۸:۱۸
کد خبر: ۷۰۶۴۲۸
کشف بیش از ۲ تن انواع موادمخدر در فارس
فرمانده انتظامی استان فارس از کشف دو تن و 200 کیلوگرم انواع موادمخدر طی 48 ساعت گذشته خبر داد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، سردار "احمد علی گودرزی" اظهارداشت:در راستای مبارزه با موادمخدر و برخورد با سوداگران مرگ، ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر استان فارس و شهرستان های شیراز، داراب، گراش، نی ریز، خرم بید، لارستان، قیر و کارزین، فسا، استهبان و زرین دشت با انجام اقدامات اطلاعاتی طی 48 ساعت گذشته چندین مرحله عملیات و طرح پاک سازی و مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر را اجرا کردند.
وی افزود: طی 48 ساعت گذشته، دو تن و 200 کیلوگرم انواع مواد مخدر شامل یک تن و 990 کیلو تریاک، 12 کیلو هروئین، 184 کیلو حشیش، 5 کیلو شیشه و 9 کیلو سایر مواد مخدر کشف، 40 دستگاه خودرو در این زمینه توقیف و 39 نفر متهم دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.
فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون بالغ بر 8 تن و 500 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 50 درصد افزایش داشته است، گفت: همکاری و تعامل مردم با پلیس نقش مهمی در موفقیت های نیروی انتظامی دارد.
توقیف 20 میلیارد تومان کالای قاچاق
سردار گودرزی در خصوص کشفیات کالای قاچاق نیز گفت: با توجه به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به عنوان " سال حمایت از کالای ایرانی"، مبارزه بی امان و جدی با قاچاق کالا ضمن فعال کردن بیش از پیش قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا، در دستور ویژه پلیس فارس قرار دارد.
این مقام ارشد انتظامی افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون با توقیف 544 دستگاه خودرو، بالغ بر 20 میلیارد تومان انواع کالای قاچاق کشف شده است.
وی با بیان اینکه در این راستا 924 متهم دستگیر شده اند، افزود: کشفیات کالای قاچاق نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزایش 78 درصدی داشته است.
دستگیری سارقان خودرو با 38 فقره سرقت
فرمانده انتظامی استان فارس گفت: با تلاش مأموران پلیس آگاهی استان، باند سارقان خودرو شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه دو نفر اعضای این باند دستگیر شدند.
سردار گودرزی گفت: سارقان خودروها را در شهرستان شیراز سرقت و پس از جدا کردن قطعات خودرو، آن را در اطراف شهر رها و متواری می شدند؛ در این خصوص اموال مسروقه کشف و مالباختگان شناسایی شدند.
وی با بیان اینکه وقوع سرقت طی سال جاری در سطح استان 16 درصد و جرائم خشن 50 درصد کاهش داشته است، از شهروندان خواست در صورت مشاهده و اطلاع از فعالیت افراد سارق و مخل نظم و امنیت پلیس را در جریان قرار دهند.
انهدام باند جاعلان دلار در شیراز
فرمانده انتظامی استان فارس از انهدام باند جاعلان دلار تقلبی در شیراز خبر داد و گفت: مأموران پلیس آگاهی از فعالیت افرادی در موضوع تهیه و فروش دلارهای تقلبی در سطح شیراز مطلع شدند.
سردار گودرزی گفت: با انجام کارهای اطلاعاتی و پلیسی اعضای این باند کلاهبردار که چهار نفر بودند، شناسایی و دستگیر شدند.
وی افزود: این افراد با مراجعه به صرافان و بنگاههای معاملاتی خرید و فروش ارز، به صورت بسیار ماهرانه ضمن توسل به لفاظی و استفاده از کلمات انگلیسی فی مابین صحبتهای خویش و با چهره ای موجه و شیک پوش اقدام به فروش دلار تقلبی می کرده اند.
کشف 47 فقره کلاهبرداری در خصوص پیش فروش آپارتمان با دستگیری دو نفر متهم و دستگیری اعضای باند سارقان به عنف با 17 فقره سرقت از دیگر موارد مهمی بود که سردار گودرزی در تشریح اقدامات پلیس آگاهی استان فارس عنوان کرد.
دستگیری متهم با 10 میلیارد ریال کلاهبرداری توسط پلیس فتا
این مقام ارشد انتظامی در این خصوص گفت: چندین فقره مرجوعه قضایی مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب های بانکی به پلیس فتا استان فارس واصل گردید.
وی افزود: اقدامات فنی برروی تراکنش های مالی مالباختگان انجام که مشخص گردید برداشتها در استانهای مختلف کشور در طلا فروشی ها و صرافی ها انجام و مشخص شد اطلاعات کارت بانکی افراد مالباخته کپی برداری شده است.
سردار گودرزی گفت: پس از انجام اقدامات فنی و پلیسی بسیار گسترده و پیچیده، محل اختفاء متهم در تهران شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه متهم دستگیر و به شیراز انتقال داده شد.
فرمانده انتظامی استان فارس در خصوص شیوه و شگرد این متهم گفت: وی با مراجعه به مغازه عمده فروشی سیگار و سوپر مارکت ها، پس از فروش سیگار به مغازه داران از آنها در خواست می کند که مبالغ را به وسیله دستگاه کارتخوان سیاری که متهم همراه خود داشته واریز کنند. اما پس از کشیدن کارت در دستگاه کارتخوان، دستگاه عمل نکرده و پیغام عملیات ناموفق می داده است که در ادامه متهم با استفاده از یک دستگاه کارتخوان دیگر اقدامات خود را انجام می داده است.
سردار گودرزی افزود: همچنین متهم با وعده وام با بهره پایین به حساب مالباختگان وارد شده و حساب آنها را خالی می کرده است. به این صورت که از ایشان درخواست می کرده است که روی حساب بانکی خود کار کنند و مبالغ بالایی به حساب خود واریز نمایند و در ادامه به بهانه های مختلف کارت بانکی آنها را کپی و کل موجودی را انتقال می داده است.
وی گفت: متهم در بازجویی های تخصصی انجام شده به 10 میلیارد ریال برداشت غیر مجاز از حساب مالباختگان از طریق جعل و کپی کارت عابر بانک(اسکیم) اقرار کرد.
برقراری امنیت در ماه رمضان
فرمانده انتظامی استان فارس در پایان با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، در خصوص اقدامات پلیس فارس گفت: فرماندهی انتظامی استان با بهره گیری از کلیه توان موجود و در صورت نیاز استفاده از سایر دستگاه های متولی امنیت، برای برقراری نظم و امنیت و ایجاد محیطی امن برای روزه داران اقدام می نماید.
سردار گودرزی پیشگیری و برخورد مناسب با جرائم مرتبط با ماه مبارک رمضان به ویژه روزه خواری در انظار عمومی، اعمال تمهیدات ویژه امنیتی ،انتظامی و شد آمدی در مراسم شب های قدر ،راهپیمایی روز جهانی قدس و نماز عید سعید فطر، روان سازی و تسهیل رفت و آمد در محل های برگزاری مراسم های مذهبی و پوشش محل های هدف و جرم خیز با افزایش گشت های انتظامی و اطلاعاتی را از دیگر اقدامات پلیس فارس در ایام ماه مبارک رمضان عنوان کرد.
نظر شما