رئیس کل دادگستری استان فارس:

نظارت ویژه مجموعه قضایی استان بر پرونده های قاچاق کالا

۱۳۹۷/۰۲/۲۵ - ۰۷:۵۸:۵۷
کد خبر: ۷۰۷۳۵۸
نظارت ویژه مجموعه قضایی استان بر پرونده های قاچاق کالا
رئیس کل دادگستری استان فارس در اولین نشست شورای قضایی استان در سال 97بر تمرکز و تدوین برنامه ویژه در مجموعه قضایی استان در راستای تحقق شعار سال تأکید شد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، در این نشست نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس با اشاره به نامگذاری سال به نام سال حمایت از کالای ایرانی از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) گفت: تأکید مقام معظم رهبری بر تولید داخلی در راستای ساماندهی و رونق اقتصادی و خودکفایی داخلی است که در این مسیر اهمیت مبارزه با قاچاق کالا بیش از پیش مشخص می گردد.
علی القاصی با بیان این که متأسفانه بخشی از نابسامانی های اقتصادی نتیجه مسائل بین المللی و عهدشکنی های جامعه بین‌الملل در قبال کشور است گفت: این امر نشان دهنده اهمیت تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر اتکاء به درون و ایستادگی در مقابل غرب است.
وی با اشاره به این که  یکی از برنامه های اساسی در مجموعه قضایی در راستای تحقق شعار سال مقابله جدی با قاچاق کالا است گفت: لازم است مجموعه قضایی به خصوص در حوزه پیشگیری برنامه مدون و کارشناسی شده ای تهیه و تدوین کند.
وی با تأکید بر این که هماهنگی نهادهای متولی امر مقابله با قاچاق کالا در راستای تحقق سیاست های مقابله و اجرای قانون اهمیت قابل توجهی دارد خواستار هماهنگی بیشتر دستگاه های اقتصادی و بازرگانی و دستگاه های نظارتی و انتظامی شد.
رئیس کل دادگستری استان فارس در ادامه از اعمال نظارت ویژه مجموعه قضایی استان در پرونده های قاچاق کالا خبر داد و به مجموعه قضایی استان تأکید کرد: سازوکار این اقدام و همچنین تدوین طرح پیشگیری از قاچاق کالا در مجموعه قضایی استان در دستور کار قرار می گیرد.
رئیس کل دادگستری استان فارس در بخش دیگری از نشست شورای قضایی استان با اشاره به اهمیت اجرای برنامه های ویژه هفته قوه قضائیه بر تدوین برنامه های اطلاع رسانی از عملکرد دستگاه قضایی در یک سال گذشته و همچنین محور قرار دادن شعار سال، دستگاه قضایی در راستای تحول امر تکریم ارباب رجوع تأکید کرد و گفت: در برنامه های هفته قوه قضائیه امسال تلاش خواهد شد تا زوایای بیشتری از عملکرد دستگاه قضایی در اختیار قرار گیرد.
وی گفت اقدامات قابل توجهی در حوزه فرهنگی در جهت تقویت اصول تکریم ارباب رجوع در سطح کلان و همچنین استان فارس انجام شده است که اثرات بهبود شرایط در تکریم ارباب رجوع به تدریج نمایان خواهد شد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز