معاون وزیر آموزش و پرورش درجمع موسسان مدارس غیردولتی شیراز

فعالیت بیش از سیزده هزار مدرسه غیردولتی در کشور

۱۳۹۷/۰۲/۲۶ - ۱۲:۴۱:۱۰
کد خبر: ۷۰۷۹۹۰
فعالیت بیش از سیزده هزار مدرسه غیردولتی در کشور
معاون وزیر و رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش در شیراز گفت: بیش از یک میلیون دانش آموز در بیش از سیزده هزار مدرسه غیردولتی در کشور تحصیل می کنند.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس ، دکتر مجتبی زینی وند در جمع موسسان مدارس غیردولتی شیراز ،در سالن مجتمع آموزشی علوم پزشکی این شهر گفت:در ارزش گذاری یک جامعه به پویایی آموزش و پرورش توجه می کنند، کشوری که بتواند از دانش و تخصص نیروی انسانی خود در راستای توسعه اقتصادی و تولید ثروت استفاده کند موفق است و تنها راه آن آموزش و پرورش است.
معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد:در هیچ جای دنیا ،دولت به تنهایی نمی تواند وظیفه تعلیم و تربیت را بدون استفاده از ظرفیت های مردمی  و ایجاد رابطه موثر  و معنا دار بین مردم و آموزش و پرورش بر عهده گرفته و آنرا به سرانجام برساند.
زینی وند یاد آور شد: ملتی می تواند امیدوار به آینده باشد که بتواند، انسانهایی فکور و با مهارت و توانمندی تربیت کند، چرا که مدار و مبنای تحول هر جامعه ای تحول در آموزش و پرورش است.
رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش ، با تاکید بر اهمیت کار سرمایه گذاران در راه اندازی مدارس غیر دولتی ، گفت: کاری که موسسان در مدراس غیر دولتی می کنند، چیزی جز تلاش برای توسعه کشور نیست و کسانی که با فعالیت این مدارس مخالفت دارند ، این مهم را می دانند.
وی افزود: موسسان مدارس غیر دولتی این امکان را داشته ا ند تا سرمایه خود را در جایی بجز آموزش و پرورش ، و با ریسک پذیری کمتر هزینه کنند و این اقدام آنها برای سرمایه گذاری در آموزش و پرورش و تاسیس مداس غیر دولتی، ناشی از عشق آنها  به تعلیم و تربیت است.
زینی وند توجه به آموزش و پرورش و استفاده از ظرفیت های مردمی برای تسهیل فرایند مربوط به آموزش و پرورش را  از مهمترین عوامل تسهیل در امر توسعه عنوان کرد. و گفت: هم اکنون بیش از یک میلیون دانش آموز در بیش از سیزده هزار مدرسه غیردولتی در کشور تحصیل می کنند .
وی با تاکید بر لزوم رفع موانع و مشکلات موجود در مسیر فعالیت موسسان مدارس غیر دولتی ، گفت:ذهن موسس مدرسه غیر دولتی باید به دنبال ارتقاء کیفیت آموزشی و پرورشی مدرسه باشد .
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به  فعالیت های مهارت آموزی مجتمع آموزشی هنرستان فنی و حرفه ای غیر دولتی امیر کبیر شیراز  ، گفت: اگر مسئولین دغدغه مسائل آموزش و پرورش را داشته باشند و دولت نیز کمک کند، می توان اینگونه مراکز را در بسیار از نقاط کشور ایجاد کرد و موضوع مهارت آموزی را  که خواسته وزیر آموزش و پرورش است، تقویت کرد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز