صرفه جویی یک هزار میلیاردی مدارس غیر دولتی فارس برای آموزش و پرورش

۱۳۹۷/۰۲/۲۶ - ۱۲:۴۸:۳۵
کد خبر: ۷۰۷۹۹۶
صرفه جویی یک هزار میلیاردی مدارس غیر دولتی فارس برای آموزش و پرورش
سرپرست اداره کل آموزش وپرورش فارس گفت: مدارس غیر دولتی فارسصرفه جویی یک هزار میلیاردی برای آموزش و پرورش داشته است.
به گزارش خبرگزاری برنا ازفارس،عبدالرسول احمدی گفت: کلید واژه اصلی آموزش آموزش و پرورش تفکر است و باید دانش آموزان را به تفکر و خلاقیت وا داشت .
وی مدارس و مراکز غیر دولتی فارس ،از کیفیت و کمیت مطلوبی برخوردار هستند ، به نحوی که  توانسته اند در زمینه سلول های نانو، آزمایشگاه و سایر فعایلت های علمی و آموزشی ، به یک الگوی خوب برای سایر مدراس در سطح کشور تبدیل شوند.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش فارس ضمن تاکید بر لزوم حمایت هر چه بیشتر از این مدراس ، با اشاره به فعالیت هنرستان غیر انتفاعی فنی و حرفه ای و کاردانش امیر کبیر شیراز  ،گفت: این هنرستان با توجه به فعالیت های مختلفی که در زمینه آموزش  مهارت های مختلف  و سایر علوم تخصصی  انجام داده ،می تواند  الگوی خوبی برای مدارس سراسر کشور باشد.
احمدی این رویکرد را مبتنی بر سند تحول بنیادین و برنامه درسی ملی عنوان کرد و گفت: چشم انداز ما بر اساس اسناد بالا دستی وزارت آموزش و پرورش این است که خروجی و محصول نهایی آموزش و پرورش، باید همزمان در 5 بعد از ابعاد وجودی شامل؛ علم، ایمان،عمل و اخلاق با محوریت تفکر تربیت شود.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: تفکر کلید واژه اصلی آموزش آموزش و پرورش است و  باید دانش آموزان را به تفکر و خلاقیت وا داشت .
وی با اشاره به نقش ویژه مدراس غیر دولتی در آموزش و پرورش، گفت : اداره مشارکت ها در فارس توانسته نزدیک به یک هزار میلیارد در زمینه ساختمان و نیروی انسانی و همچنین  سرانه دانش آموزی برای آموزش و پرورش صرفه جویی ایجاد کند، به نحوی که در برخی از نواحی فارس، بیش از 30 درصد آموزش ،توسط مدراس غیر دولتی و با کیفیت مطلوب انجام می شود.
احمدی با تاکید بر لزوم کاهش موانع موجود در راه اندازی مراکز و مدراس غیر دولتی ، گفت: برای این مهم ، کمیته مشترکی  در فارس ،با محوریت استاندار تشکیل و در آن از همه دستگاه های مرتبط با این موضوع ،همچون شهرداری، مسکن وشهرسازی ، دادگستری  و سایر نهادهای مرتبط برای همکاری و رفع موانع همکاری خواسته ایم.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز