استاندار فارس:

سهم اعتبارات ملی استان در مقایسه با سال گذشته افزایش یافته است

۱۳۹۷/۰۳/۰۷ - ۰۹:۰۷:۴۲
کد خبر: ۷۱۱۸۰۰
سهم اعتبارات ملی استان در مقایسه با سال گذشته افزایش یافته است
استاندار فارس با تاکید بر لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت های بودجه، توجه به زیر ساخت های استان را امری ضروری دانست و گفت: تلاش نمایندگان محترم و همراهی آنها با دستگاه های اجرایی سبب افزایش سهم اعتبارات ملی استان نسبت به سال گذشته شده است.
به گزارش  خبرگزاری برنا از فارس، مهندس اسماعیل تبادار در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با تاکید بر اینکه اداره امور در تنگناها هنر مدیریت را جلوه گر می سازد، اظهارداشت: چانه زنی و تلاش برای افزایش سهم هر دستگاه اجرایی از توزیع اعتبارات امری ضروری است که مدیران دستگاه های اجرایی باید براساس وظیفه انجام دهند.
وی با بیان اینکه نباید کمبود اعتبارات را دلیلی برای انجام نشدن کارها عنوان کرد، بهره گیری از حداقل ها برای حداکثر خدمت رسانی را از توانمندی های مدیران دانست.
تبادار با تاکید بر لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت های بودجه، توجه به زیر ساخت های استان را امری ضروری دانست و گفت: تلاش نمایندگان محترم و همراهی آنها با دستگاه های اجرایی سبب افزایش سهم اعتبارات ملی استان نسبت به سال گذشته شده است.
استاندار فارس همچنین به اهمیت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در تکمیل پروژه های عمرانی  اشاره کرد و افزود: اگر نمایندگان محترم مجلس کارگروهی برای بررسی و رفع تنگناهای سرمایه گذاری در بخش خصوصی تشکیل دهند بدون تردید گامی موثر در توسعه زیر ساخت های مختلف استان از جمله، آبرسانی، حمل و نقل جاده ای، حمل و نقل ریلی و هوایی، فرهنگی و... برداشته خواهد شد.
نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان اینکه اگر قرار است از ظرفیت ماده 27 قانون الحاق و ماده 19 قانون بودجه بهره بگیریم اولین کمک کنندگان دستگاه های نظارتی هستند، گفت: اگر دستگاه های نظارتی با رعایت قانون در کنار دستگاه های اجرایی قرار گیرند و دستگاه های اجرایی نیز اهتمام بیشتری در این زمینه به خرج دهند بدون تردید بخش زیادی از پروژه ها به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.
تبادار همچنین با تاکید بر اینکه تکمیل پروژه های نیمه تمام باید در دستور کار قرار گیرند، توصیه کرد: اگر اعتبارات به پروژه هایی که بیشترین پیشرفت فیزیکی را دارد اختصاص یابد، به رغم تنگناها شاهد تکمیل و به بهره برداری رسیدن تعدادی از پروژه های عمرانی خواهیم بود.
وی همچنین با اشاره به نقش و جایگاه خیرین درعمران، آبادانی و خدمت رسانی به  بسیاری از مناطق فارس، توجه به این افراد خیر اندیش را نیز در راستای تبصره 19 قانون بودجه دانست و گفت: اگر فرصت ها و ظرفیت هایی که چه از طریق تبصره های بودجه و چه از طریق تملک دارایی وجود دارد باید از طریق این ظرفیت ها اعتباراتی برای تقویت انگیزه بیشتر در اختیار بخش خصوصی و حتی خیرین باید برای تکمیل و به بهره برداری رسیدن پروژه ها قرار گیرد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز