صنایع دستى جلوه اى از هنر نیاکان، فرهنگ است

۱۳۹۷/۰۳/۲۰ - ۱۱:۴۸:۳۴
کد خبر: ۷۱۶۰۲۳
صنایع دستى جلوه اى از هنر نیاکان، فرهنگ است
صنایع دستى جلوه اى از هنر نیاکان، فرهنگ و حاصل کار دست هنرمندان وصنعتگران هر شهر و سرزمین است که روح هر بیننده اى را به سمت زیبایی و نقوش و ظرافت خود متمایل می سازد .
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، دکتر امیری مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس به مناسب فرارسیدن روز جهانی صنایع دستی (10 ژوئن /20خرداد) پیامی صادر کرد که درمتن این پیام آمده است:
 
نگاه کیفی به این هنر اصیل، رمزماندگاری حیات فرهنگی و اقتصادی کشور است. صنایع دستی می تواند، با ایجاد رابطۀ پویا و خلاق بین طبیعت، انسان و دانش و فرهنگ یک منطقه تاثیر به سزایی در جلب و جذب گردشگر و ایجاد توسعه پایدار اقتصادی و اشاعۀ ارزشهای فرهنگی ایجاد کند.
مسلما توجه به این هنر- صنعت در شهر شیراز با پیشینۀ کهن و دارا بودن صنایع دستی سنتی خاص این شهر و در راستای تحقق اهداف شعارحمایت از کالای ایرانی بیش از پیش احساس می شود چرا که صنایع دستی می تواند علاوه بر توسعۀ اقتصادی پایدار در استان، به صورت مستقیم بر ارتقا و رشد مبادلات فرهنگی-گردشگری ، توسعۀ مشاغل مرتبط و ایجاد اشتغال اثر گذار باشد.
اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان فارس در این سالها سعی کرده است با برپایی نمایشگاه ها و غرفه های صنایع دستی در راستای حمایت از هنرمندان و صنعتگران و همچنین احیای صنایع دستی های فراموش شده سهمی در توسعه و گسترش صنایع دستی این دیار و بهبود کیفیت آن داشته باشد.
اینجانب فرارسیدن 20 خرداد مصادف با روز جهانی صنایع دستی را به تمام هنرمندان و صنعتگران استان فارس تبریک می گویم و اعتلای هرچه بیشتر این هنر- صنعت و سرافرازی هنرمندان‌مان را آرزومندم.
 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز