سرپرست معاونت سیما و منظر شهری، سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز خبر داد:

پخش بازی های جام جهانی در بوستان آزادی

۱۳۹۷/۰۳/۲۲ - ۰۱:۰۱:۵۸
کد خبر: ۷۱۶۷۴۶
پخش بازی های جام جهانی در بوستان آزادی
سرپرست معاونت سیما و منظر شهری سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شهرداری شیراز گفت: بازی های جام جهانی 2018 از پنجشنبه در بوستان آزادی شیراز برای عموم به نمایش گذاشته می شود..
به گزارش خبرنگارخبرگزاری برنا از فارس، حسین پروین با اعلام این خبر گفت: مسابقات جام جهانی فوتبال از پنج شنبه ۲۵ خرداد ماه و همزمان با برگزاری بازی بین تیم های روسیه و عربستان در بوستان آزادی شیراز به نمایش گذاشته خواهد شد و شهروندان شیرازی می توانند در این محیط به تماشای  این بازی ها بپردازند.
وی گفت: تا کنون شرایط پخش دو بازی در روز و در ساعات 19و 30 دقیقه و 22و 30 دقیقه فراهم شده و تلاش می کنیم امکانات مناسب برای پخش بازی هایی که در طول روز برگزار می شود نیز فراهم شود.
پروین با اشاره به اینکه در تعاریف شهرسازی فضاهایی با عنوان فضاهای عمومی  وجود دارد که شهروندان بدون وجود تعاملی خاص با یکدیگر از این فضاها استفاده می کنند، افزود: این فضاهای عمومی در روند تکامل شهرسازی باید به فضاهای اجتماعی ارتقا یابد.
وی با اشاره به اینکه در فضاهای اجتماعی فعالیت های مختلفی برای حضور شهروندان و ایجاد تعاملات اجتماعی انجام می شود، یادآور شد: فضاهای متعددی در مناطق مختلف شیراز وجود دارد که ظرفیتی مناسب برای تبدیل شدن به فضای عمومی و پس از آن به فضای اجتماعی محسوب می شود.
سرپرست معاونت سیما و منظر با بیان اینکه متولیان شهر شیراز تا کنون به موضوع تبدیل فضاهای عمومی به فضاهای اجتماعی ورود نکرده اند، خاطر نشان کرد: شهرداری شیراز بنا دارد از این پس فضاهای عمومی همچون فضاهای سبزی که در سطح شهر وجود دارند را با اجرای برنامه هایی مانند آنچه در ایام جام جهانی در بوستان آزادی برگزار می شود به فضایی اجتماعی برای ایجاد تعامل شهروندان تبدیل کند.
پروین همچنین ایجاد نشاط حداقلی و کاستن از انواع فشارهایی که در شرایط کنونی جامعه اقشار مختلف را تهدید می کند را از اهداف برگزاری برنامه هایی برای حضور مردم در کنار هم دانست و افزود: اینکه شهروندان شیرازی از نقاط مختلف شهر و با فرهنگ های متفاوت در برنامه ای مشترک کنار هم قرار بگیرند علاوه بر اینکه بر تقویت تعاملات اجتماعی می افزاید، با کاهش فشارهای روحی بسیاری ناهنجاری ها و جرایم در جامعه رخ نخواهد داد.
  وی گفت: با توجه به فضای مناسب بوستان آزادی و همچنین جذابیت جام جهانی فوتبال به ویژه با حضور تیم ملی ایران در این بازی ها این بوستان یکی از مکان هایی بود که  از سوی شهرداری شیراز برای اجرای برنامه یاد شده در نظر گرفته شد.
پروین با اشاره به اینکه برنامه نمایش مسابقات با این روش برای نخستین بار در شیراز اتفاق می افتد، به برخی اقدامات مقطعی در گذشته اشاره کرد و گفت: در یکی از دوره های جام جهانی بازی های تیم ملی ایران در یکی از پارک های شیراز به نمایش گذاشته شد که به دلیل نبود برنامه ریزی دقیق تبعاتی به همراه داشت و این برنامه تداوم نیافت.
وی با بیان اینکه امسال برنامه ریزی مناسبی برای پخش بازی ها در بوستان آزادی انجام شده است، گفت: ما سه مکان را برای برگزاری این برنامه به شورای تامین شهرستان  پیشنهاد دادیم که بوستان آزادی از سوی این شورا برای نمایش مسابقات جام جهانی مناسب تشخیص داده شد.
سرپرست معاونت سیما و منظر شهری همچنین به تعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهردای شیراز با بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: نمایش مسابقات جام جهانی در بوستان آزادای با هزینه ای نزدیک به صفر برای شهردای شیراز برگزار خواهد شد.
وی افزود:بر اساس توافق انجام شده با شرکتی که به عنوان اسپانسر برگزاری این برنامه در نظر گرفته شده، همه امکانات پخش مسابقات به وسیله این شرکت تامین خواهد شد.
سرپرست معاونت سیما و منظر شهری از شهروندان شیرازی خواست برای حضور در بوستان آزادی و دیدن بازی های جام جهانی از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.
وی همچنین از همکاری همه سازمان ها و مجموعه های شهرداری و شورای شهر شیراز، استانداری فارس و فرمانداری شیراز، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیروی انتظامی، اورژانس و سازمان میراث فرهنگی برای برگزاری این برنامه تقدیر و تشکر کرد.
وی اشاره به اینکه برنامه پخش مسابقات فوتبال جام جهانی برای نخستین بار در این سطح در شیراز و یا حتی در کشور برگزار می‌شود ممکن است با ایراداتی همراه باشد، گفت: از شهروندان و رسانه ها میخواهیم با ارایه نظرات خود زمینه بهبود برنامه های آتی را فراهم کنند.
 پروین در پایان گفت: شهرداری شیراز در آینده ای نزدیک برنامه های مشابهی را در مناطق مختلف شهر، از پیاده راه سلامت در منطقه برخوردار شهر  تا جنوبی ترین و کم برخوردارترین نقاط شیراز برگزار خواهد کرد.
وی افزود: مکان هایی همچون بوستان نماز، بوستان شهروند و بوستان مادر برای ایجاد فضاهای اجتماعی و برگزاری برنامه هایی مانند پخش مسابقات ورزشی و... مناسب هستند
نظر شما