معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس:

تعداد دهیاری های استان فارس به دو هزار و ۱۱۱ دهیاری افزایش یافت

۱۳۹۷/۰۴/۰۲ - ۱۱:۵۸:۵۸
کد خبر: ۷۲۱۱۰۷
تعداد دهیاری های استان فارس به دو هزار و ۱۱۱ دهیاری افزایش یافت
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: با ابلاغ وزیر کشور، تعداد دهیاری های استان فارس از ۲ هزار و ۱۰۶ دهیاری به ۲ هزار و ۱۱۱ دهیاری افزایش یافت.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، دکتر عنایت اله رحیمی اظهارداشت: با توجه به خشکسالی های اخیر که جامعه روستایی و عشایری را با مشکلاتی به ویژه در زمینه معیشت مواجه کرده است، لازم است مدیران حوزه روستایی وعشایری جهت کاهش این مشکلات و افزایش خدمات همچنین ایجاد زیر ساخت ها، برای توسعه روستاها بر اساس شرایط حال و آینده تلاش مضاعفی داشته باشند.
وی از جهاد کشاورزی، سازمان آب، صنعت، معدن وتجارت ، تعاون روستایی و امور عشایر و دیگر دستگاههای اجرایی خواست با تدوین برنامه جهت کاهش مشکلات روستاییان گامهای بلندی را بردارند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس یادآور شد: در حال حاضر جمعیتی بالغ بر یک میلیون و 432 هزار و 455 نفر در چهار هزار و 152 روستای دارای سکنه در سطح استان فارس زندگی می کنند و جمعیتی بالغ 147 هزار نفر به صورت عشایر کوچ رو هستند.
دکتر رحیمی افزود: از کل روستاهای دارای سکنه و شورا، تعداد 2 هزار و 111 روستا دارای دهیاری و دهیار می باشند که سال 1396 بالغ بر 188 میلیارد تومان اعتبار از منابع درآمدی دولت جهت عمران و آبادانی روستاها به حساب دهیاری های استان واریز شده است، البته اعتبارات دیگری نیز به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و دیگر دستگاههای اجرایی جهت توسعه و عمران روستایی در سال گذشته و در سال جاری منظور شده است.
وی ادامه داد: با توجه با پیگیری های استانداری فارس پنج روستای جدید نیز دهیاری آنها توسط وزارت کشور مصوب  وزیر کشور مصوبه آنها را ابلاغ کرد که شامل روستاهای برآفتاب، حیدری، مزرعه قنبرآباد، همت لو از توابع دهستان آویز بخش مرکزی شهرستان فراشبند و روستای آتشکده از دهستان احمد آباد، بخش مرکزی شهرستان فیروز آباد است.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز