فرماندار ویژه لارستان:

ایجاد نشاط و امید در جامعه ضروری است

۱۳۹۷/۰۴/۰۴ - ۱۲:۰۴:۰۷
کد خبر: ۷۲۲۰۴۸
ایجاد نشاط و امید در جامعه ضروری است
معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان گفت: نشاط بخشی به جامعه با اجرای برنامه های مختلف و متنوع درحوزه جوانان لازم و ضروری است.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، جلیل حسنی در جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی شهرستان با موضوع کاهش آسیب های اجتماعی و غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در سخنانی با تاکید بر اینکه دستگاه های اجرایی شهرستان می بایست برنامه های شاد و مفرحی را در ایام فصل تابستان برای مردم بخصوص جوانان و نوجوانان شهری و روستایی تدوین و اجرایی نمایند؛ افزود: با توجه به اینکه آسیب های اجتماعی بعنوان یک معضل در جامعه مطرح است و اگر بناست که آسیب های اجتماعی و ناهنجاریها در جامعه کاهش یابد؛ مستلزم این است که ادارات ذیربط از خود خلاقیت نشان دهند و برنامه های متنوع فرهنگی، هنری، ورزشی، قرانی، مذهبی و غیره را در جامعه و در شهر و روستا اجرایی نمایند.
وی با اشاره به شروع تعطیلات تابستانی تصریح کرد: مسئله غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان وظیفه همه مسئولان و دستگاه‌های شهرستان است و باید در این زمینه از تمام امکانات موجود بهره ببرند.
فرماندار ویژه لارستان اظهار داشت: باید طوری برنامه‌ریزی شود تا با توانایی‌ها و پتانسیل‌هایی که در شهرستان وجود دارد همه نیازها برای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان دیده شود.
حسنی خواستار برنامه‌ریزی منسجم برای پرکردن اوقات فراغت در مکان‌های فرهنگی شد و عنوان کرد: با غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان می‌توانیم از ورود آسیب‌های اجتماعی به این قشر جلوگیری کرد.
معاون استاندار فارس با تاکید بر اینکه با ترویج فرهنگ مطالعه و افزایش سطح اطلاعات عمومی و آگاهی آحاد جامعه، می توان مقابله با ناهنجاری های اجتماعی را بیشتر کرد؛ افزود: اولین مکانی که می تواند آسیب های اجتماعی را کاهش دهد، کتابخانه هاست؛ یعنی اینکه اگر سطح مطاله افراد در جامعه گسترش یابد؛ قطعا آسیب های اجتماعی کمتری خواهیم داشت، لذا در این خصوص کتابخانه های عمومی شهرستان فعال تر از گذشته عمل نمایند و  برنامه های مدونی با همکاری کلیه ارگان ها داشته باشد.
حسنی در ادامه خاطرنشان کرد: برنامه هایی که توسط ادارات در سطح شهرستان اجرا می شود نباید در تعارض با دیگر باشد، بلکه بایستی همه با هماهنگی و اتحاد و همدلی با یکدیگر برنامه ها را به اجرا در آورند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: یکی از الزامات اصلی وضعیت فعلی، ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه است و نباید نشاط اجتماعی در جامعه فراموش شود، لذا ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان، دانشگاه ها، شهرداری ها، بهزیستی، کمیته امداد امام (ره)، پایگاه های مقاومت و غیره این مهم را جدی بگیرند و به بخش جوانان توجه بیشتری داشته باشد و هدف گذاری های مناسب و برنامه های راهبردی برای افزایش نشاط در بین جوانان انجام دهند، تا جوانان و نوجونان ما دغدغه عدم برنامه در سطح شهرستان نداشته باشند و در کمال آرامش در برنامه ها شرکت نمایند.
نماینده عالی دولت در لارستان تعداد سازمان‌های مردم‌نهاد در سطح شهرستان را خوب ارزیابی کرد و با اشاره به اینکه سمن‌ها در غنی‌سازی اوقات فراغت نقش موثری می‌توانند داشته باشند؛ بیان کرد: ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد فرصت بسیار مناسبی برای غنی‌سازی اوقات فراغت و کمک به دستگاه‌های اجرایی شهرستان در این زمینه است.
فرماندار ویژه لارستان در پایان سخنانش یاداور شد: در کنار ادارات شهرستان، ارگانهای مذهبی نیز همچون سازمان تبلیغات، حوزه علمیه، اوقاف و امور خیریه و کانونهای فرهنگی و هنری مساجد نیز برنامه های خود را ارائه دهند و برنامه ها با هماهنگی، توافق و حمایت همه جانبه همه دستگاه های ذیربط طراحی و اجرا کنند.
 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز