رئیس شوراهای حل اختلاف استان فارس:

صلح و سازش پرونده قتل پس از ۱۲ سال

۱۳۹۷/۰۴/۱۹ - ۰۶:۵۰:۱۵
کد خبر: ۷۲۷۲۷۰
صلح و سازش پرونده قتل پس از ۱۲ سال
رئیس شوراهای حل اختلاف استان فارس گفت: با تلاش مقامات قضایی، اعضا و کارکنان شوراهای حل اختلاف و همکاری بزرگان و معتمدان محلی پرونده قتلی که در سال 85 به وقوع پیوسته بود با رضایت اولیاء دم به صلح و سازش ختم شد.
به گزارش خبرگزاری برنا ازفارس ،حجت الاسلام والمسلمین سید عبد المهدی موسوی معاون قضایی و رئیس شوراهای حل اختلاف استان فارس اظهار داشت: حدود 12 سال قبل ،درگیری خانوادگی بین دو جوان، منجر به قتل یکی از طرفین دعوا گردید که با شکایت اولیاء دم پرونده مربوطه درشعبه 5  دادگاه کیفری استان فارس پس از رسیدگی های قانونی پرونده منجر به صدور حکم قصاص از سوی این مرجع قضایی و قطعیت حکم قصاص گردید.
رئیس شوراهای حل اختلاف فارس با بیان اینکه لذتی که در عفو و بخشش وجود دارد در انتقام وجود ندارد و حرکت اولیای دم، حرکت ارزشی و الهی است و ثواب این عمل در پیشگاه حق محفوظ خواهد بود.
حجت الاسلام و المسلمین موسوی با بیان اینکه حل و فصل دعاوی و ایجاد صلح و سازش بین طرفین دعوا از وظایف اصلی شوراهای حل اختلاف است از اقدام انسان دوستانه خانواده آن مرحوم که با گذشت خود ضمن اعطاء حیات انسانی به قاتل نادم زمینه توسعه و گسترش صلح و سازش در جامعه را فراهم کردند؛ تقدیر کرد.
گفتنی است این پرونده نهمین پرونده قتل در سال جاری است که با تلاش مسئولان و اعضای شعب ویژه شورای حل اختلاف و اجرای احکام دادگستری منجر به صلح و سازش و رضایت می گردد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز