مستند داستانی «از روزگار رفته، حکایت» کلید خورد

۱۳۹۷/۰۴/۱۹ - ۱۹:۴۷:۴۰
کد خبر: ۷۲۷۶۹۵
مستند داستانی «از روزگار رفته، حکایت» کلید خورد
مستند داستانی «از روزگار رفته، حکایت»، با حضور بازیگران به نام سینمای کشور همچون رحیم هودی و مهدی فقیه، کلید خورد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس،سید تقی سهرابی، مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارسدر مراسم آغاز به تولید مستند داستانی « از روزگار رفته حکایت » با اشاره به اینکه عشق عنصر بی بدیل و هدیه بی نظیر حضرت حق به انسان است و به واسطه همین عشق است که این مخلوق بر همه مخلوقات سرآمد و خلیفه خدا روی زمین مبدل شده است، گفت: در همه بناهای تاریخی عنصر عشق را لمس می کنیم و اگر این عشق نبود به طور حتم تاکنون اثری از این آثار نمانده بود.
وی ضمن اشاره به اینکه کسانی که ذات و دل این مردم را نمی شناسند وآنان را هجوم گر و سلطه طلب می خوانند، اما عشق در ذات این مردم را نشناخته اند، اضافه کرد: همین عشق است که این مردم را قرن ها سرپا نگهداشته است.
رئیس رسانه ملی در فارس با تاکید بر اینکه در طول تاریخ  این مردم هیچ گاه آغازگر حمله نبوده و همواره هر درگیری هم رخ داده، از کیان مرزهای خود دفاع کرده اند، یادآور شد: هنر مهمترین ابزار دست بشر است که از آن برای انتقال و مانایی ارزش ها و پیام ها به نسل جدید استفاده می کند.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس اضافه کرد: هنرنمایش یکی از برترین هنرهاست که به واسطه این هنر داشته های خود را به نسل جدید منتقل می کنیم.
وی با اشاره به اینکه در این مستند داستانی از دریچه دوربین میرزا حسن عکاس باشی، روایت زندگی و کار مردم این سرزمین نقل می شود، افزود: این انتقال روایت را به جز با هنر نمی توان با این ظرافت نشان داد.
سهرابی با تاکید بر اینکه برشی از تاریخ ایران در دل این مردم در عکس های میرزا حسن عکاس باشی نشان داده شده است، اظهار داشت: با طرح برنامه های این چنینی باید محفل هنرمندان را گرم نگه داشت و وظیفه رسانه است که این بستر را فراهم و هنر و تاریخ این مرز و بوم را به جامعه معرفی کند.
وی با اشاره به موفقیت های صدا و سیمای مرکز فارس، گفت: اکنون صدا و سیمای مرکز فارس در بین شبکه های استانی سرآمد است و خودمان را امروز با شبکه های ملی و بین المللی مقایسه می کنیم.
به گفته سهرابی، اگر صدا و سیما به این قدرت رسیده به خاطر هنرمندان است و روح صدا و سیما را هنرمندان بزرگی همچون رحیم هودی و مهدی فقیه تشکیل داده اند و اگر امروز صدا و سیمای مرکز فارس در قله هست، به خاطر وجود هنرمندان استان است.
وی ضمن قدردانی از رسانه های جمعی استان که شرایط را به زیبایی درک کردند و با نقد پیش برنده و منصفانه سعی در بهتر شدن برنامه ها دارند، گفت: بیش از 95 درصد جمعیت استان تحت پوشش شبکه های دیجیتال هستند که 20 شبکه تلویزیونی و رادیویی در دسترس مردم این مناطق خواهد بود و در آینده نزدیک هم چند پروژه افتتاح می شود.
مدیرکل صدا وسیمای فارس با اشاره به اینکه سریال «خورشیدهای سه گانه» از فارس ساخته می شود و این توقعی است که مردم ایران و دنیا از ما دارند چرا که شیراز متعلق به همه جهانیان است و باید آن را به دنیا معرفی کنیم، تاکید کرد: در این سریال زندگانی حافظ، سعدی و خواجوی کرمانی به تصویر کشیده می شود.
وی با اشاره به اینکه جمعی مصمم شده اند که جشن 40 سالگی انقلاب را به جشن ننشینیم، تاکید کرد: باید با ساخت کارهای فاخر، مظلومیت انقلاب و جوانانی که به شهادت رسیده اند را به گوش جهانیان برسانیم.
این مقام مسئول رسانه ای، مطالبه دیگر مردم این دیار را ساخت سریال حضرت شاهچراغ (ع) دانست و ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک با رفع شدن مشکلات در مقابل راه این سریال، این سریال فاخر و در شان حضرت شاهچراغ (ع)، در شیراز ساخته شود.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز