استاندار فارس:

توجه به سلامت مردم اولویت مسئولان بهداشت و درمان و مراکز بیمه ای باشد

۱۳۹۷/۰۴/۲۰ - ۱۹:۳۸:۵۳
کد خبر: ۷۲۸۱۳۴
توجه به سلامت مردم اولویت مسئولان بهداشت و درمان و مراکز بیمه ای باشد
استاندار فارس گفت: در شرایط کنونی و با توجه به مشکلات موجود باید موضوعاتی همچون توسعه بیمه همگانی و سلامت مردم مورد توجه ویژه مسئولان و دست اندرکاران امر بهداشت و درمان و مراکز بیمه ای باشد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، مهندس اسماعیل تبادار در دیدار طاهر موهبتی، رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران با تاکید بر اهمیت بیمه سلامت در تامین آرامش جامعه، به شرایط کنونی و مشکلاتی که مردم با آنها مواجه هستند اشاره کرد و افزود: ایجاد اشتغال و یا تامین سایر زیرساخت ها به زمان زیادی نیاز دارد اما نیاز هایی از جمله، تامین آب و برق و امور مربوط به سلامت مردم باید در سریعترین زمان ممکن  انجام شود.
 نماینده عالی دولت در استان فارس با تاکید بر اینکه تصمیمات و قوانین اجرا شده در طرح تحول در نظام سلامت باید به صورت شفاف برای مردم، مدیران بیمارستان ها، صاحبان داروخانه ها و سایر فعالان در این حوزه اطلاع رسانی شود، گفت: اطلاع رسانی صحیح و شفاف مانع به وجود آمدن بسیاری از ابهامات و جوسازی های احتمالی در حوزه سلامت خواهد شد.
مهندس تبادار با بیان اینکه سلامت مردم تحت هیچ شرایطی نباید با مخاطره رو به رو شود، افزود: تعیین سقف ارایه خدمات در بیمه سلامت باید با رعایت این امر مهم انجام شود چون سلامت جامه و مردم از اهداف مهم نظام است.
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران، نیز در این دیدار با ارایه گزارشی از وضعیت بیمه شدگان استان فارس، جمعیت بیمه شدگان کل کشور را 40 میلیون نفر و د راستان فارس 2میلیون و 800 هزار نفر دانست و گفت: 87 درصد از بیمه شدگان سلامت در استان فارس از بیمه رایگان استفاده می کنند.
طاهر موهبتی  با بیان اینکه تا کنون پرداخت مطالبات بخش های خصوص و دولتی با معوقاتی رو به رو بود، از به روز رسانی این مطالبات خبر داد و اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده در سال جاری، مطالبات حوزه بیمه سلامت در زمان های مشخص پرداخت خواهد شد.
وی با اشاره به بعضی اخبار مبنی بر تعیین سقف در ارایه خدمات بیمه سلامت، تاکید کرد:برای هیچ یک از مراکز پاراکلینیکی، از جمله داروخانه ها، مراکز تصویربرداری وآزمایشگاه ها سقفی در نظر گرفته نشده است. لکن از سوی مراکز درمانی باید به این مهم توجه شود که تجویز غیر ضروری در ارجاع به مراکز یاد شده صورت نپذیرد.
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت همچنین اظهار کرد: بیمه سلامت هیچ سقفی برای پزشکان عمومی، متخصص و فوق تخصص تعیین نکرده اما مشوق هایی همچون پرداخت 90درصد از مطالبات برای پزشکانی که این سقف را به صورت داوطلبانه کاهش دهند در نظر گرفته است.
وی همچنین در رابطه با سیاستهای بیمه سلامت در حوزه اطلاع رسانی گفت: با اعضا هیات مدیره نظام پزشکی استانها – مدیران بیمارستانهای دانشگاههای علوم پزشکی و سایر دست اندرکاران حوزه سلامت جلسات توجیحی برگزار شده و در برنامه کاری و دیداری می باشد.
نظر شما