بزرگداشت حضرت احمدبن موسی(ع)در رسانه ملی

۱۳۹۷/۰۴/۲۳ - ۱۰:۴۸:۴۹
کد خبر: ۷۲۸۸۰۹
بزرگداشت حضرت احمدبن موسی(ع)در رسانه ملی
در خجسته ایام دهه کرامت صدا و سیمای فارس با تمام امکانات خود همراه با مردم لحظات ناب بزرگداشت امام زادگان جلیل القدر فارس را در تلویزیون و رادیو جشن می گیرد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس،برنامه های دهه کرامت با ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها آغاز و به مناسبت بزرگداشت حضرت احمد بن موسی علیه السلام ادامه و با ولادت امام رضا علیه السلام تکمیل می شود.
 مرکز صدا و سیما فارس در چند سال گذشته ، با تلاش مضاعف توانسته است امام زادگان جلیل القدر فارس را  بیش از گذشته به عاشقان اهل بیت علیهم السلام در کشور و منطقه معرفی کند. امسال نیزجلوه های زیبایی از دلدادگی زائران و مجاوران حرم مطهر احمدبن موسی علیه السلام را در ارتباط های زنده تلویزیونی با شبکه های استانی، کشوری و بین المللی جام جم ارسال وگزارش های رادیویی را به سراسر کشور مخابره می کند.
حوزه صدا ، سیما، خبر و فضای مجازی با طراحی و برنامه ریزی خوب، برنامه های شاد و متنوع را در این ایام به مخاطبان خود تقدیم می کنند.
ویژه برنامه "شب پارسی" هرشب ساعت 22 با حضور مردم و اجرای مشترک با مراکز قم، خراسان رضوی به مناسبت فرا رسیدن دهه کرامت و حضور خادمان شاهچراغ ، برنامه "کاشانه مهر" هر روز ساعت 10 صبح با حضور خادمان در برنامه و پخش سرود و بخش هایی در باره فرا رسیدن دهه کرامت، "نگاه روز" باحضور مسئولین شهری و انعکاس برنامه های دهه کرامت به تهیه کنندگی علی رشیدی، "خوشا شیراز" روز جمعه ساعت 10 صبح با حضور خادمان حرم های مطهر امام رضا (ع) ،حضرت معصومه (س) و حضرت احمد بن موسی (ع) و گفتگو با این بزرگواران و پخش بخش های مربوط به این ایام به تهیه کنندگی  شهریار باقری نژاد و حضور همکاران سیما در حرم مطهر احمد بن موسی (ع) و ارتباط مستقیم با شبکه های سراسری و شبکه های استانی و انعکاس روز بزرگداشت حضرت احمد بن موسی (ع) در روزهای پنجم و ششم ذیقعده، پخش سخنرانی علما و شخصیت ها، میان برنامه های کوتاه، ویژه برنامه با کریمان که در باره شخصیت حضرت احمد بن موسی به گفت گو می پردازد، از ویژه برنامه های سیمای فارس به مناسبت دهه کرامت است.
رادیو فارس نیز در مناسبتهایی چون دهه کرامت بیش از پیش تلاش میکند با هنرمندی تمام به سومین حرم اهل بیت علیهم السلام ادای دین کند، به همین مناسبت "در اجرای مشترک با رادیو قم و خراسان" ( رادیو قم روزهای شنبه و یکشنبه ساعت 22 تا 23 و خراسان روزهای دوشنبه و سه شنبه ساعت 18:15 تا 19:45) به ظرفیت های گردشگری فرهنگی و مذهبی دو استان می پردازد. "در اجرای مشترک با شبکه سراسری و رادیو ایران" روز پنجشنبه و جمعه به مدت 40 دقیقه برنامه هایی با موضوع حرم سوم و حضرت شاهچراغ علیه السلام پخش می کند.
"دو نمایش بلند" با موضوع شخصیت حضرت شاهچراغ علیه السلام، "مجله فارس و برنامه صبحگاهی" هر روز در قالب ارتباط تلفنی با مسئولان، پخش برنامه "امین ولایت" در شب و روز بزرگداشت حضرت احمد بن موسی علیه السلام از صحن حرم مطهر با بخش های کارشناسی مذهبی، گفتگو با خدام حرم، شاعران آیینی، گزارش مردمی و ... پنجشنبه و جمعه ساعت 18 تا 20، انعکاس برنامه های این دهه به صورت تلفنی در "ارتباط با مراکز استانها" با معرفی گزارشگران رادیو فارس به رادیو های مراکز استانها، "مستند چلچراغ" که به معماری حرم مطهر شاهچراغ علیه السلام و"گلدسته های آسمانی" که به سیره و شخصیت حضرت شاهچراغ و جایگاه ایشان و "گنبد فیروزه ای" که به فعالیت های فرهنگی آستان احمدی می پردازند، از برنامه های ویژه رادیو فارس در این ایام است که به شنوندگان تقدیم می شود.
معاونت خبر صدا وسیمای مرکز فارس با پخش گزارش درباره آغاز دهه کرامت و مصاحبه با مسولان تولیت آستان مقدس حضرت احمد بن موسی علیه السلام درباره ویژه برنامه های این دهه، پوشش خبری برنامه های دهه کرامت در بخش های خبری صدا و سیما، خبرگزاری صدا و سیما و پیام رسان ها، تهیه گزارش درباره حضرت احمد بن موسی علیه السلام،اعلام برنامه های سالروز بزرگداشت احمد بن موسی علیه السلام در بخش های خبری صدا و سیما، خبرگزاری صدا و سیما و پیام رسان ها،پوشش خبری برنامه های سالروز بزرگداشت احمد بن موسی علیه السلام در بخش های خبری صدا و سیما، خبرگزاری صدا و سیما و پیام رسان ها ایام دهه کرامت را گرامی میدارد.
تولید و انتشار 10 پوستر و اینفوگرافی گلچین تولیدات سیما و انتشار آن در فضای مجازی، انتشار تصاویر ارسالی مردم از بزرگداشت دهه کرامت در دستور کار فضای مجازی صدا وسیمای فارس قراردارد.
نظر شما