رئیس شوراهای حل اختلاف استان فارس:

شعبه ویژه صلح وسازش در ستاد دیه استان فارس ایجاد می شود

۱۳۹۷/۰۴/۲۸ - ۰۶:۳۸:۵۴
کد خبر: ۷۳۰۸۴۷
شعبه ویژه صلح وسازش در ستاد دیه استان فارس ایجاد می شود
رئیس شوراهای حل اختلاف فارس در بازدید از زندان خبرداد:
شعبه ویژه صلح وسازش در ستاد دیه استان فارس ایجاد می شود
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، معاون قضایی رئیس کل دادگستری فارس  در راستای سیاست کاهش جمعیت کیفری به ویژه محکومین مالی و به منظور بررسی دقیق وضعیت محکومین مالی محبوس و رسیدگی هرچه سریعتر به پرونده های آنان، معاون قضایی و رئیس شوراهای حل اختلاف فارس و سرپرستان مجتمع و  قضات  شورای حل اختلاف شیراز با حضور در زندان عادل آباد و بند نسوان  با  مددجویان دیدار و در جریان مشکلات و درخواست های آنان قرار گرفتند.
در این بازدید حجت الاسلام و المسلمین سیدعبدالمهدی موسوی در دیدار با همکاران قضایی و نمایندگان ستاد دیه ضمن بررسی عملکرد شعب ویژه زندان در جریان مشکلات موجود در موضوعات مختلف از جمله اعسار ، چگونگی استفاده ازتسهیلات بیشتر ستاد دیه و نحوه اعزام زندانی قرار گرفت.
رئیس شوراهای حل اختلاف فارس در این دیدار  از ایجاد  شعبه ویژه صلح وسازش در ستاد دیه استان فارس خبر داد  وخاطر نشان کرد: هر چقدر دیدار مقامات قضایی با زندانیان بیشتر باشد قطعا اتخاذ تصمیم آن ها بیشتر منطبق با واقعیت خواهد بود.
معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان تاکید کرد : در راستای تعامل و همکاری بیشتر بین زندان و شورای حل اختلاف، در هفته یک روز خاص جهت رسیدگی به دعاوی اعسار همه زندانیان مجتمع های شیراز اختصاص یابد تا  با اعزام زندانی و حضور شهود خواهان و خوانده پرونده  بررسی شود .
همچنین در این بازدید وضعیت هر زندانی از حیث تعداد محکومیت ، تاریخ شروع محکومیت، تاریخ اتمام محکومیت، تاریخ اعمال ماده 3، وضعیت اعسار و ... توسط قضات ویژه شوراهای شیراز بررسی و گزارش مربوطه به معاون قضایی رئیس کل و رئیس شوراهای حل اختلاف فارس ارائه شد.
در جریان این بازدید به مشکلات بیش از 50 نفراز مددجویان ندامتگاه عادل آباد شیراز رسیدگی شد.
نظر شما