استقبال شیرازیها از کاروان حضرت شاهچراغ (ع)

۱۳۹۷/۰۴/۲۹ - ۱۱:۱۰:۰۸
کد خبر: ۷۳۱۱۷۰
استقبال شیرازیها از کاروان حضرت شاهچراغ (ع)
مدیر گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: برنامه های دهه کرامت از ٢٤ تیرماه با محوریت ایجاد نشاط اسلامی، در سومین حرم اهل البیت (علیم الاسلام) برپا شد و حرکت نمادین ورود کاروان حضرت شاهچراغ(ع) به سرپرستی علیرضا حیدرپور، هنرمند آئینی پیشکسوت استان فارس اجرا گردید.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، احمد رضا نداف با اعلام اینکه، شیرازی ها به استقبال کاروان حضرت شاهچراغ(ع) رفتند، اظهار داشت: امسال بزرگداشت دهه کرامت با هدف ایجاد نشاط و فضای شادی اسلامی ارایه شد و آیین پایانی سومین جشنواره ملی شعر رضوی اقوام ایرانی نیز در همین راستا، دوشنبه اول مرداد ساعت ٢٢ در حسینیه ابوالفضل(ع) شهر گراش برگزار می شود.
مدیر گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس افزود: برنامه های دهه کرامت با ورود کاروان به طور نمادین برای بزرگداشت حضرت احمد بن موسی، شاهچراغ(ع) به شیراز انجام شد و شامگاه ٢٨ تیرماه جاری این کاروان وارد صحن مطهر احمدی و محمدی گردید و به اجرای برنامه های هنری، مذهبی پرداخت.
کاروان ورود احمدبن‌موسی(ع) به شیراز به صورت نمادین راه‌اندازی شد
به مناسبت دهه کرامت و بزرگداشت احمدبن‌موسی(ع) کاروان ورود آن حضرت به شیراز به صورت نمادین در شب بزرگداشت این حضرت توسط هنرمندان آئینی استان فارس برگزار شد.
علیرضا حیدرپور، هنرمند آئینی پیشکسوت استان فارس که مدت ١٠ سال است این کاروان را راه‌اندازی می‌کند، نیز در این باره اظهار داشت: این برنامه عصر روز پنج‌شنبه ٢٨ تیرماه از مقابل ساختمان شماره ٢ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس واقع در کوی زهرا (س) آغاز ‌شد و به سمت حرم احمدبن‌موسی(ع) ادامه داشت.
وی با بیان اینکه بیش از ١٠٠ نفر از هنرمندان در این حرکت سهیم هستند، گفت: این کاروان متشکل از حضرت احمدبن‌موسی(ع) و همراهانش و تعدادی از سپاهیان قتلغ هستند که با لباس پوشیدن هنرمندان و انجام برهه‌ای از آن حرکت بخشی از تاریخ به این وسیله بازسازی شد.
هنرمند آئینی استان فارس با اشاره به برنامه‌هایی که در مسیر اجرا ‌شد، افزود: تلاوت قرآن، نقل‌پاشی بانوان شیرازی بر سر کاروان، استقبال مردم با گل از این کاروان و نواختن نقاره بخشی از برنامه‌ کاروان نمادین بود که اجرا گردید. حیدرپور با اشاره به اینکه حرکت این کاروان به حرم ختم ‌شد، بیان کرد: با مسئولان حرم نیز هماهنگ شده بود که ورود این کاروان به حرم با استقبال خادمان آستان مقدس همراه باشد که صحنه بسیار زیبایی را به تصویر کشید.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز