پایین آمدن شاخص های سلامتی در اثر چاقی

۱۳۹۷/۰۵/۰۳ - ۱۰:۳۵:۵۴
کد خبر: ۷۳۳۲۴۷
پایین آمدن شاخص های سلامتی در اثر چاقی
چاقی باعث پس رفت شاخص سلامتی از جمله کاهش طول عمر و کیفیت زندگی می شود.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس،کارشناس برنامه میانسالان مرکز بهداشت شهدای انقلاب، گفت: چاقی یکی از عمده‌ترین علت های قابل پیشگیری مرگ و میر در سراسر جهان است که به عقیده صاحب نظران، یکی از جدی‌ ترین مشکلات سلامت عمومی در قرن ۲۱ به شمار می رود.
«یلدا کوهبر» افزایش بافت چربی بیش از حد طبیعی در بدن فرد را موجب چاقی و پس رفت شاخص‌های سلامتی، مانند کاهش میانگین طول عمر یا کاهش کیفیت زندگی نام برد و افزود: شایع‌ ترین روش برای تخمین چاقی، استفاده از شاخص توده بدنی (BMI)است که وزن شخص بر حسب کیلوگرم تقسیم بر مجذور قد او بر حسب متر، محاسبه می شود.
 وی چربی است که این تمایل به صورت تکاملی به انسان امروزی، به ارث رسیده ‌است.
این کارشناس برنامه میانسالان همچنین چاقی را عامل افزایش ابتلا به بیماری های گوناگون به ویژه بیماری های قلبی، دیابت نوع دو، سرطان، آرتروز استخوان و آسم دانست و افزود: چاقی بیشتر به وسیله ترکیب بیش از اندازه انرژی غذایی ورودی، تحرکات بدنی کم و استعداد ژنتیکی ایجاد می‌شود.
«کوه بر» رژیم غذایی و تمرینات ورزشی را از راه حل‌ های رفع چاقی معرفی کرد و گفت: کیفیت رژیم غذایی را می‌توانیم با کاهش مصرف غذاهای پُرانرژی مانند غذاهای پُرچرب و شیرین و استفاده بیشتر از غذاهای گیاهی و رژیمی، افزایش دهیم.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز