توصیه هایی در پاسخ به نگرانی در مورد داروی «والزارتان»

۱۳۹۷/۰۵/۰۷ - ۱۴:۲۷:۴۲
کد خبر: ۷۳۴۵۴۳
توصیه هایی در پاسخ به نگرانی در مورد داروی «والزارتان»
کارشناس مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم دانشگاه علوم پزشکی شیراز در رابطه با نگرانی های اخیر در مورد داروی «والزارتان»، توضیح داد: «والزارتان» از داروهای مصرفی رایج برای درمان فشار خون بالا و نارسایی قلبی است که در طی هفته اخیر از بازار دارویی ۲۳ کشور جهان در حال جمع آوری است.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، دکتر «فاطمه دستغیب» افزود: پس از اعلام شرکت چینی تامین کننده ماده موثر در داروی «والزارتان» مبنی بر وجود ناخالصی پیش بینی نشده به نام NDMA که در اثر تغییر در مراحل ساخت ایجاد شده، این دارو از ۲۳ کشور جهان در حال جمع آوری است که به دنبال این خبر، سازمان غذا و داروی ایران لیستی از شرکت های داخلی که مواد اولیه خود را از این شرکت چینی خریداری کرده اند اعلام کرد.
وی با بیان اینکه این لیست به داروخانه های سراسر کشور ارسال شده و داروهای این شرکت ها تحت نظر معاونت غذا و دارو در تمام شهرها در حال جمع آوری است، با توصیه به بیماران مصرف کننده «والزارتان» گفت: به هیچ عنوان بیماران مبتلا به فشارخون نباید داروی خود را قطع کنند، زیرا قطع این دارو می تواند منجر به خطرات جدی افزایش شدید فشار خون و سکته های قلبی و مغزی شود.
کارشناس مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم دانشگاه اضافه کرد: این افراد باید در اولین فرصت، به نزدیکترین داروخانه محل زندگی خود مراجعه کرده و با دکتر داروساز در مورد شرکت تولیدکننده داروی خود مشورت کرده و در صورت نیاز شرکت تولید کننده داروی خود را عوض کنند، همچنین با مراجعه به پزشک متخصص قلب و عروق، در مورد ادامه مصرف داروی والزارتان مشورت کنند؛ پزشک می تواند در صورت صلاحدید «والزارتان» را با داروهای مشابه مانند «لوزارتان» جایگزین کند.
این دکتر داروساز یادآور شد: این مشکل تنها مربوط به داروی «والزارتان» است و دیگر داروهای فشارخون و همچنین دیگر داروهای شرکت های اعلام شده هیچ مشکلی ندارند.
مردم استان فارس در صورت داشتن هر گونه سوال می توانند با تماس با مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تماس با شماره تلفن های ۱۹۰ ویا ۱۴۹۰ و یا ۳۲۳۳۱۰۱۷ (۰۷۱) پرسش های خود را با کارشناسان این مرکز مطرح کنند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز