رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

ضرورت تلاش برای پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر

۱۳۹۷/۰۵/۱۶ - ۰۹:۰۹:۴۵
کد خبر: ۷۳۸۰۳۵
ضرورت تلاش برای پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در هجدهمین نشست شورای عالی بیماری های غیرواگیر دانشگاه، نسبت به عزم جدی اعضای این شورا برای ترویج سبک زندگی سالم و خودمراقبتی، در کنار توسعه مراقبت های بهداشتی در جامعه و پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر، تاکید کرد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، دکتر «علی بهادر» در هجدهمین گردهمایی اعضای شورای عالی بیماری های غیرواگیر با حضور نمایندگانی از معاونت ها و واحدهای مختلف دانشگاه، برگزار شد، بیماری دیابت را از جمله مهم ترین معضلات نظام سلامت خواند و استفاده از تحلیل کارشناسی داده های ثبت شده، برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری، کنترل آن و عوارض بیماری نظیر مشکلات چشمی، کلیوی، قلبی عروقی و یا قطع اندام ها را مورد تاکید قرار داد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: با کمک زیرساخت سامانه الکترونیکی «سیب» و داده های ثبت شده در آن به کمک پزشکان خانواده استان، می توان برنامه ریزی های دقیق تری برای کنترل بیماری های غیرواگیر در استان داشت.
توسعه ورزش در میان کارکنان، اعضای هیات علمی و دانشجویان و کارکنان دستگاه های اجرایی استان، دیگر تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست بود.
دکتر «سید حسام الدین نبوی زاده» دبیر شورای عالی بیماری های غیرواگیر دانشگاه نیز آموزش عوامل خطر بیماری های غیرواگیر به کارکنان دستگاه های دولتی و عامه مردم، به کمک ابزارهای آموزش مجازی را از جمله روش های انعکاس بیشتر داده ها و مفاهیم سلامت در جامعه عنوان کرد که در این شورا مورد برنامه ریزی قرار می گیرد.
او با بیان اینکه کم تحرکی یکی از عوامل خطر بروز بیماری های غیرواگیر است، گفت: در همین راستا، مقرر شد با هماهنگی مدیریت تربیت بدنی دانشگاه، معاونت آموزشی و اداره ارزشیابی کارکنان، چارچوبی برای اعمال تاثیر فعالیت فیزیکی و ورزش همگانی در ارزشیابی سالانه کارکنان و ارتقای اعضای هیات علمی دانشگاه، تدوین شده و در نشست های بعدی شورا، بررسی شود.
دبیر شورای عالی بیماری های غیرواگیر دانشگاه از پیگیری اجرای قانون جامع منع استعمال دخانیات از سوی واحد بهداشت محیط با تشکیل کارگروه استانی نظارت بر اجرای آیین نامه صدور مجوز خرده فروشی مواد دخانی در استان، توسعه مراقبت های بهداشتی به بیماران مبتلا به سندروم متابولیک با شناسایی این بیماران به کمک اطلاعات سامانه های بیمارستانی و انعکاس آن به معاونت بهداشتی برای برنامه ریزی و اقدام و همچنین تصمیم گیری در خصوص سطح بندی خدمات دیابت، به عنوان دیگر محورهای این نشست، یاد کرد
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز