نجات قاتل از چوبه دار پس از ۶ سال

۱۳۹۷/۰۵/۱۷ - ۱۹:۰۰:۲۸
کد خبر: ۷۳۸۷۱۷
نجات قاتل از چوبه دار پس از ۶ سال
باتلاش چندین ماهه اعضای شعبه 76 ویژه صلح و سازش استانی فارس یک فقره پرونده محکوم به قصاص نفس پس از گذراندن مراحل قانونی با صلح و سازش مختومه و جوان 34ساله از طناب دار نجات یافت.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، در راستای اجرای سنت حسنه عفو و گذشت و عمل به روایات اسلامی از طرف خانواده مقتول و با دستور ریاست شوراهای حل اختلاف فارس پرونده به شعبه 76 ویژه صلح و سازش استانی  ارجاع و با تلاش مستمر و شبانه‌روزی اعضای شعبه، پرونده در نهایت منجر به صلح و سازش شده و اولیای دم مقتول مراتب رضایت کامل و بدون قید و شرط خود را  اعلام کردند.
 این گزارش حاکی است این  قتل  در 6 مرداد ماه سال 91 در یکی از روستاهای دشت ارژن فارس اتفاق افتاده و در آن جوانی به نام علی پس از مشاجره لفظی با ضربات چاقو  به قتل می رسد.
پس از شکایت اولیای دم و اعتراف متهم، جرم محرز و حکم به قصاص نفس صادر گردید که پس از تایید رأی صادره در دیوان عالی کشور جهت  اجرا به شعبه 7 اجرای احکام شیراز ابلاغ و در  تاریخ 26 آبان ماه 94 پرونده به منظور ایجاد مصالحه به شعبه ویژه صلح و سازش استانی ارجاع گردید.
گفتنی است با تلاش شعبه  ویژه مصالحه قتل عمد شوراهای حل اختلاف استان فارس  برای اخذ رضایت از با برگزاری  20 جلسه  با اولیاء دم و ملاقات با زندانی و پس از گذشت 40 ماه  نهایتاً با همکاری و مساعدت و گذشت اولیاء دم ، قاتل از چوبه دار رهایی یافت .
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز