شهردار شیراز:

تزریق امید به جامعه نیاز امروز کشور است

۱۳۹۷/۰۵/۱۷ - ۱۹:۱۲:۲۲
کد خبر: ۷۳۸۷۱۸
تزریق امید به جامعه نیاز امروز کشور است
شهردار شیراز گفت: در شرایط کنونی کشور، تزریق روحیه امید و نشاط در جامعه به ویژه در بین جوانان، یک نیاز مبرم و ضروری است.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، مهندس حیدر اسکندرپور در بازدید از رسانه های مکتوب و غیرمکتوب شیراز که به مناسبت هفته خبرنگار و گرامیداشت جایگاه اهالی رسانه انجام شد، گفت: رسانه ها نقش سازنده و موثری در ایجاد روحیه امید در جامعه دارند و می توانند تصویری شفاف از واقعیت های تلخ یا شیرین ارائه دهند. وی در این بازدیدها با تاکید بر اینکه حل شرایط کنونی کشور نیازمند اتحاد و یکپارچگی است، خاطرنشان ساخت: هر کسی که به نظام جمهوری اسلامی پایبند و به ایران علاقه مند است باید از ترویج سیاه نمایی در جامعه پرهیز کند و پیام رسان امید و دستیابی به آینده روشن باشد.
شهردار شیراز بر پرهیز از نگاه سیاسی به دو حوزه شهری و فرهنگی تاکید کرد و افزود: رسانه ها به عنوان پرچمداران عرصه فرهنگ باید به دور از خط کشی های سیاسی به ارتقای سطح فرهنگ عمومی، آگاهی، دانش و حقوق شهروندی همچنین ترویج نشاط و سلامت اجتماعی بپردازند. همگان با هر اندیشه و تفکری باید در پی گسترش امید در جامعه باشد و برای افراد به ویژه جوانان این موضوع تبیین شود که نتیجه اعتماد به بیگانگان، سرنوشتی مانند کشورهای همسایه ایران را در پی خواهد داشت.
مهندس اسکندرپور خاطرنشان ساخت: در شرایط فعلی کشور، باید مردم را رو به جلو تشویق و ترغیب کرد، زیرا ایجاد یاس و دلمردگی خدمت به مردم محسوب نمی شود، چرا که نیاز امروز جامعه پررنگ تر شدن احوال خوب برای مردم و وظیفه رسانه ها، ترسیم روزهای بهتر و شرایط مناسب تر است. تنها در صورتی از این شرایط عبور می کنیم که با یکدیگر همدل و همراه باشیم.
وی با اشاره به نقش روزنامه ها و رسانه ها به عنوان عاملان دانش و روشن کننده چراغ دانایی در جامعه اظهار کرد: امروز وقتی انتظارات رگباری تند، صریح و شفاف را از زبان خبرنگاران می شنوم، برای سالیانی دریغ می خورم که کشور و جامعه مان از این فضای شفاف سازی و نقد بی بهره بود. چراکه معتقدم در عرصه فرهنگ خط کشی های سیاسی جایگاهی ندارد. امیدوارم روزی همه به این فهم مشترک برسند که رسانه یک نیاز، زبان گویا، زنده، برنده و خادم به جامعه می باشد، اگرچه ممکن است افرادی در مسیر نقد، اطلاع رسانی و شفاف سازی رسانه ها دچار آسیب شوند اما کلیت جامعه از آن سود می برد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز