رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس:

بودجه عمرانی فارس برای تکمیل طرح های استان کافی نیست

۱۳۹۷/۰۵/۲۲ - ۲۱:۰۶:۴۴
کد خبر: ۷۴۰۴۶۵
بودجه عمرانی فارس برای تکمیل طرح های استان کافی نیست
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس گفت: بودجه یک ساله عمرانی این استان که رقمی در حدود یک هزار و 500 میلیارد تومان است، پاسخگوی تکمیل تمام طرح های نیمه تمام فارس نیست.
به گزارش برنا ساسان تاجگردون، دوشنبه در حاشیه نشست هم اندیشی بررسی طرح های قابل واگذاری به بخش خصوصی در شیراز در جمع خبرنگاران افزود: هم اینک در استان حدود 2 هزار و 500 طرح نیمه تمام وجود دارد که برای تکمیل آنها 20 هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است.
وی ادامه داد: طبیعی است که تامین این میزان اعتبار با استفاده از منابع دولتی ممکن نیست و برای جذب اعتبارات مورد نیاز باید به سمت دیگری حرکت کنیم.
او گفت: از سوی دیگر نقدینگی موجود در جامعه که روز به روز در حال افزایش است چنانچه به این سمت سوق داده نشود به سمت و سویی می رود که باعث افزایش میزان تورم در برخی حوزه ها خواهد شد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس اظهار داشت: بنابراین این نقدینگی باید به سمتی برود که تبعات اقتصادی مثبتی از جمله افزایش نرخ رشد اقتصادی، افزایش اشتغال نسبتا پایدار و تکمیل طرح های نیمه تمام را به دنبال داشته باشد.
تاجگردون افزود: دولت با هدف ترغیب سرمایه گذاران برای ورود به این موضوع، مشوق های ویژه ای را در نظر گرفته که از جمله می توان به تامین منابع بانکی ارزان قیمت و امکان ایجاد تغییر کاربری مرتبط با طرح ها اشاره کرد.
وی، در مورد شرایط تغییر کاربری در طرح ها گفت: از آنجا که ممکن است یک پروژه در یک نقطه جغرافیایی برای سرمایه گذار جذابیت ایجاد نکند، دولت به مدیر دستگاه اجرایی اجازه داده که برای تغییر کاربری به گونه ای که با آن پروژه سنخیت لازم را داشته باشد، اقدام کند.
 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز