دبیر شورای فرهنگ عمومی استان فارس :

مصوبات شورای فرهنگ عمومی عملیاتی خواهد بود

۱۳۹۷/۰۵/۲۸ - ۰۸:۰۷:۵۰
کد خبر: ۷۴۲۵۵۱
مصوبات شورای فرهنگ عمومی عملیاتی خواهد بود
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان فارس با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته برای برگزاری نخستین جلسه این شورا در دوره جدید گفت: مهم ترین موضوع در شورای جدید، عملیاتی کردن مصوبات و ایجاد خروجی ملموس در جامعه است.
به گزارش خبرگزاری برنا از  فارس، صابر سهرابی اظهارداشت:تغییر در ساز و کار این شورا با هدف اثرگذاری بیشتر در جامعه از جمله مهم ترین برنامه‌های این شورا است.
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان عنوان کرد: نهادینه شدن فرهنگ بستن کمربند ایمنی چندین سال طول کشید و این مثال نشان می‌دهد که خروجی کار فرهنگی زمان بر است و نگاه و شیوه عملکردی ما نیز بر اساس عملیاتی کردن دستور کارهاست.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: حرکت‌های مقطعی در حوزه فرهنگ اثرگذار نیست و بر این اساس نمود تصمیم‌گیری‌ها و فعالیت‌های شورای فرهنگ عمومی استان تا چند سال آینده در قالب فرهنگ تاثیرگذار ایرانی اسلامی دیده خواهد شد.
سهرابی اظهار داشت: سه دستور جلسه بررسی شیوه توسعه و گسترش راه‌های دسترسی به آستان مقدس احمدی و محمدی (ع)، راهکار‌های تسهیل زیارت برای زائران و مجاوران و طراحی شهری و احیای بافت‌های تاریخی شیراز در این جلسه بررسی شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس علت حضور دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور را در این جلسه تبیین نگاه‌ها و اهداف کلان شورای فرهنگ عمومی کشور خواند و افزود: توضیح و تشریح دیدگاه‌های وزیر ارشاد درخصوص فعالیت‌ها و اهداف این شورا نیز در این جلسه مطرح گردید.
نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس با ریاست آیت‌الله لطف‌الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز، استاندار فارس نایب رئیس، محمدرضا موالی‌زاده دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و دبیری صابر سهرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان روز شنبه ٢٧مردادماه در آستان مقدس شاهچراغ (ع) برگزار ‌شد.
نظر شما