مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس:

بزرگترین باند قاچاق پرنده در فارس منهدم شد

۱۳۹۷/۰۵/۲۸ - ۱۰:۳۱:۱۳
کد خبر: ۷۴۲۶۷۹
بزرگترین باند قاچاق پرنده در فارس منهدم شد
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس از کشف و انهدام بزرگترین شبکه‌ی قاچاق هوبره کشور و کشف ۲۹ قطعه‌ از این پرنده خبر داد .
به گزارش خبرگزاری برنا از  فارس ، سعید محمودی گفت: روز ۲۸ تیرماه امسال ۲۹ قطعه پرنده از نوع هوبره در یک مکان سربسته و غیر بهداشتی کشف و ضبط شد .
وی با بیان اینکه کشف این پرنده‌ها با تلاش شبانه‌روزی یگان مستقر در پارک ملی قطرویه‌ی نی‌ریز انجام شده است، گفت: در این عملیات یکی از باندهای قاچاق هوبره شناسایی و مهره‌های فعال آن دستیگر و تحویل مقامات قضایی شدند .
 مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس با یادآوری اینکه هوبره از پرنده‌های تحت حفاظت به‌شمار می‌رود که نسل آن در معرض انقراض است، گفت: براساس قوانین ملی و بین‌المللی صید، زنده گیری، خرید و فروش و شکار هوبره جرم محسوب می‌شود و متخلفین باید ضمن تامین ضرر و زیان ناشی از تخلف به ازای هر قطعه‌ پرنده ۲۰ میلیون ریال جریمه پرداخت کنند .
محمودی گفت: پرنده‌های کشف شده در یک آغل و در کنار دام‌های کوچک نگهداری می‌شدند، فضایی کاملا بسته و فاقد تهویه؛ از طرفی جیره‌ی غذایی پرنده‌ها تامین نشده بود و بررسی‌های اولیه نشان از وجود علائم بیماری و ضعف غذایی را نشان می‌داد .
وی گفت: براساس اعترافات متهمان امکان تشخیص محل زنده‌گیری پرنده‌ها و قاچاق آن در داخل و خارج کشور و مبادی استفاده شده برای قاچاق وجود نداشت و با توجه به اینکه احتمال تداخل یا دستکاری ژنتیکی در پرنده‌های کشف شده و امکان وجود بیماری در آنها، رهاسازی در زیستگاه‌های طبیعی انجام نشده است .
 مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس تاکید کرد:در داخل کشور و  از طریق مبادی ورودی کشور میسر نبود ، وبا احتمال اینکه این پرندگان دارای  تداخل ژنتیکی ویا دستکاریهای ژنتیکی و یا منبع بیماری باشند امکان رها سازی این گونه در زیستگاه های طبیعی استان نبود .
محمودی گفت: پس از رایزنی با سازمان مرکزی و با موافقت مدیرکل امور شکارو صید سازمان، این پرنده‌ها  به مرکز قرنطینه و باز پروری حیات وحش پردیسان با هدف انجام آزمایشات لازم و نگهداری در قرنطینه منتقل شدند
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز