مدیرعامل توزیع برق شیراز :

افتتاح ۶ هزار میلیارد ریال پروژه طی ۵ سال توسط برق شیراز

۱۳۹۷/۰۶/۱۲ - ۱۸:۰۹:۳۷
کد خبر: ۷۴۹۰۴۷
افتتاح ۶ هزار میلیارد ریال پروژه طی ۵ سال توسط برق شیراز
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز گفت: در فاصله‌ی هفته‌ی دولت سال ۹۲ تا هفته‌ی دولت امسال بالغ بر ۶ هزار میلیارد ریال پروژه در حوزه‌ی تحت مدیریت توزیع برق شیراز افتتاح شده است.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس ،جلال زراعت‌ پیشه اظهارداشت:طی ۵ سال فعالیت دولت تدبیر و امید و علی رغم تمام محدودیتهای اعتباری و مالی ۴ ساختمان اداری با هدف بهبود خدمت رسانی به مردم احداث و راه اندازی شده است.
وی اعتبار هزینه شده برای احداث این ساختمان ها را ۱۲۳ میلیارد ریال اعلام و اضافه کرد: در زمینه ی اصلاح و بهینه سازی شبکه و روشنایی طی ۵ سال گذشته اقدامات شاخصی انجام شده که براساس نمودارهای موجود سال ۹۶ بیشترین حجم ریالی عملیات را در مقایسه با سال های قبل از آن داشته است.
زراعت پیشه یکی از اقدامات عمرانی انجام شده را تبدیل ۷ هزار کیلومتر شبکه سیم مسی به کابل خود نگهدار اعلام و تاکید کرد که با چنین اقدامی شاهد افزایش اطمینان به تامین برق پایدار و ارتقاء رضایت مشترکین بوده ایم.
وی با اشاره به روند تغییرات پیک بار شرکت توزیع نیروی برق شیراز طی سال های ۸۶ تا ۹۶ رشد ۴۱ درصدی در این بخش را یکی از شاخص های بسیار مهم در عملکرد این شرکت دانست و گفت: یکی دیگر از شاخصهای مهم درصد تلفات انرژی برق بوده که طی سال های ۸۶ تا ۹۶ آمارها نشان از کاهش ۶۱ درصدی این شاخص دارد.
زراعت پیشه در ادامه با بیان اینکه کاهش مدت زمان نصب کنتور از دیگر شاخصهای با اهمیت در میزان رضایت مردم محسوب می شود، گفت: در این شاخص طی سال های ۹۰ تا ۹۶ کاهش ۷۸ درصدی بوده ایم.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز گفت: از دیگر شاخص های مهم در ارزیابی عملکرد، خطوط بحرانی و میزان کاهش آن است که خوشبختانه طی سال های ۹۰ تا ۹۶ با تلاش های برنامه ریزی شده کاهش ۹۸ درصدی را در تعداد خطوط بحرانی شاهد بوده ایم.
وی ادامه داد: متوسط زمان خاموشی های اعمال شده به ازای هر مشترک طی سال های ۸۶ تا ۹۶ نیز کاهش ۳۴ درصدی را شاهد بوده ایم؛ اگرچه در سال های ۸۹ و ۹۰ بیشترین میزان خاموشی به ازای مشترک ثبت شده است. البته برای سال ۱۴۰۴ هدف گذاری انجام شده ۵۰ دقیقه در سال است.
زراعت پیشه گفت: مقایسه ی تعداد مشترکان ثبت شده از مرداد سال گذشته تا مرداد امسال نشان دهنده رشد ۲۵ درصدی این شاخص است به طوریکه تعداد مشترکان از ۸۵۸ هزار و ۳۸۵ نفر در سال ۹۲ به یک میلیون و ۷۲ هزار و ۴۱۱ نفر افزایش یافته است.
وی گفت: بیشترین درصد افزایش در بخش مشترکین عمومی با ۷۰ درصد بوده و در بخش مشترکین کشاورزی ۳۳ درصد، مشترکین خانگی ۲۳ درصد و مشترکین صنعتی ۱۳ درصد رشد را شاهد بوده ایم.
 زراعت پیشه همچنین افزایش ۱۳۷ درصدی انشعاب های نصب شده در پروژه های مسکن مهر را طی این ۵ سال یادآور و متذکر شد: تا پایان مرداد سال ۹۲ تعداد ۱۵ هزار و ۵۳۴ اشتراک نصب شده در مسکن مهر وجود داشت که این تعداد در پایان مرداد سال ۹۷ به ۳۶ هزار و ۹۸۰ نفر افزایش یافته است.
وی با یادآوری اینکه همچنان مشترکین بخش خانگی با بیش از ۸۲ درصد از کل، بیشترین تعداد مشترکین توزیع برق شیراز را شامل می شوند، گفت: کمترین تعداد مشترکین این شرکت مربوط به بخش صنعتی با ۰.۷۵ درصد است؛ حال آنکه بیشترین میزان مصرف انرژی برق را مشترکان کشاورزی به خود اختصاص داده اند.
زراعت پیشه در ادامه از افزایش ۲۵ درصدی در تعداد پست های زمینی نصب شده در محدوده ی جغرافیایی تحت مدیریت شرکت توزیع شیراز طی ۵ سال گذشته خبر داد و گفت: ظرفیت ترانسها نیز طی این سال ها ۲۹ درصد افزایش یافته است تا امکان تامین برق مطمئن و پایدار فراهم شود.
وی با اشاره به افزایش ۲۸ درصدی تعداد پست های هوایی از سال ۹۲ تا ۹۷، گفت: طی این ۵ سال شاهد افزایش ۱۹ درصدی طول خطوط شبکه ی فشار متوسط در توزیع برق شیراز بوده ایم به طوریکه این شاخص از ۱۰ هزار و ۵۲۱ کیلومتر به ۱۲ هزار و ۵۲۷ کیلومتر افزایش یافته است.
زراعت پیشه همچنین گفت: طول خطوط فشار ضعیف نیز از ۱۰ هزار و ۲۴۸ کیلومتر به ۱۲ هزار و ۷۶۰ کیلومتر افزایش یافته که نشان دهنده رشد ۲۵ درصدی است.
مدیرعامل توزیع نیروی برق شیراز اضافه کرد: تعداد چراغهای روشنایی معابر نیز با رشدی ۲۳ درصدی، افزایش مطلوبی را طی ۵ سال گذشته داشته است.
زراعت پیشه با انجام مقایسه ی آمار حوادث حین کار طی سال های ۹۲ تا ۹۶ گفت: با تلاش های برنامه ریزی شده طی این سال ها در ضریب وفور و شدت حوادث شاهد کاهش قابل توجه بوده ایم به طوریکه این ۲ شاخص به صفر نزدیک شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز در خصوص اقدامات مهم سال ۹۶ با اشاره به کاهش تلفات انرژی برق از ۱۶.۰۴ به ۸.۳۳ درصد، گفت: تعویض ۳۰ هزار کنتور معیوب، اتصال ۲ واحد مولدهای مقیاس کوچک ۴ مگاواتی به شبکه، نصب تعداد ۳ هزار کنتور روشنایی معابر، افزایش دقت و شفاف سازی خاموشی ها، راه اندازی نخستین مرکز اجراییات و جمع آوری برق های غیرمجاز، تالیف کتب مختلف و جمع آوری ۱۷ هزار انشعاب غیرمجاز و.... از اقدامات شاخص سال گذشته بوده است.
زراعت پیشه عنوان کرد: اهم اقدامات شرکت توزیع نیروی برق شیراز در زمینه ی اقتصاد مقاومتی شامل تبدیل ۱۰ هزار انشعاب غیرمجاز به مجاز، برقدار کردن ۲۰۰ انشعاب کشاورزی، توسعه ی زیرساخت ارتباطی برای فراهم کردن شرایط خدمات غیرحضوری و توسعه نرم افزار حوزه ی بهره برداری، بوده است.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز