مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس:

بهره برداری از کتابخانه قطب آباد جهرم در هفته کتاب و کتابخوانی

۱۳۹۷/۰۶/۱۸ - ۱۷:۵۵:۱۳
کد خبر: ۷۵۱۲۶۶
بهره برداری  از کتابخانه قطب آباد جهرم در هفته کتاب و کتابخوانی
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: کتابخانه قطب آباد جهرم در هفته کتاب و کتابخوانی به بهره برداری می رسد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، صابر سهرابی در حاشیه بازدید از شهرستان جهرم به بازدید کتابخانه های قطب آباد و خفر نیز رفت. مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس که به همراه رضایی نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی به جهرم سفر کرده بود، گفت: همانطور که مستحضرید برای گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی، باید سخت افزار آن را فراهم کنیم که همان ساخت کتابخانه است .
این مقام فرهنگی استان افزود: در همین راستا یکی از وظایف اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی را ساخت کتابخانه ها و واگذاری آنها به نهاد کتابخانه ها قرار داده اند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس به ساخت کتابخانه قطب آباد توسط این اداره خبر داد و ابراز امیدواری کرد: ساخت کتابخانه عمومی قطب آباد سال ٨٧ در زمینی به مساحت ٦٠٠ متر و زیربنایی به متراژ ١٠٤٠ متر شروع شد. در این کتابخانه تا کنون ٨٠٠ میلیون تومان هزینه شده است و ٢٠٠ میلیون تومان دیگر نیز لازم است تا بتوانیم آن را تکمیل نمایید. امیدواریم که در هفته کتاب و کتابخوانی که در آبان ماه قرار دارد آن را برای بهره برداری و تجهیز به سازمان نهاد کتابخانه های عمومی تحویل دهیم.
سهرابی در مورد کتابخانه خفر نیز گفت: ساخت کتابخانه خفر از  سال ٩١ شروع شد. این پروژه از پروژه های مصوب دولت قبل است که متأسفانه در طول ٤ سال اخیر اعتباری نداشته است و امسال برای اولین بار ١١٩ میلیون تومان اعتبار به آن تخصیص یافت که توانستیم در همین مدت کوتاه ٢٠ درصد پیشرفت فیزیکی را برای آن داشته باشیم.
وی ابراز امیدواری کرد: طبق قول فرماندار و نماینده مجلس قرار است که ٥٠٠ میلیون تومان اعتبار دیگر نیز تا پایان سال به آن اختصاص دهند که در این صورت قول می دهیم پیشرفت این پروژه را نیز تا پایان سال به ٥٠ درصد برسانیم.  
محمدرضا رضایی نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس از جهرم گفت: امروز بازدیدی توسط مسئولین استانی و شهرستانی از کتابخانه خفر صورت گرفت.
رئیس کمسیون عمران مجلس در مورد کتابخانه خفر افزود: هرچند نزدیک به ده سال است که عملیات اجرایی آن شروع شده ولی متاسفانه تا کنون تنها نیمی از آن ساخته شده است و بقیه نیمه کاره رها شده است و هر سال علی رغم این که در بودجه استانی منابعی برای آن مشخص می شود ولی چون تخصیص پیدا نمی کند همچنان این پروژه بلاتکلیف است.
رضایی خاطر نشان کرد: برای تکمیل آن نزدیک یک میلیارد تومان لازم است که ٥٠ درصد از طریق منابع استان و ٥٠ درصد از طریق منابع ملی قرار است تامین شود. نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: این کتابخانه تنها کتابخانه ای منطقه خفر است که به جد مردم و مسئولین ساخت آن را دنبال می کنند و امیدواریم با تامین این بودجه تا پایان سال کار آن پایان یابد.
رئیس کمسیون عمرانی مجلس اظهار داشت: فرهنگ موضوع بسیار مهمی است که همه نماینده ها باید به آن توجه ویزه ای داشته باشند. فرهنگ در کنار مسایل عمرانی خیلی مهم است و فرهنگ غذای روح انسان است و طبیعت و فطرت انسان نیز با حوزه فرهنگ رابطه نزدیکی دارد.
وی ادامه داد: در جهرم ما هنرمندان زیادی داریم که باید به مسایل آن ها توجه کنیم و در رشته های مختلف قابلیت تاثیر گذاری وجود دارد و ساخت سالن اداره فرهنگ و ارشاد، کتابخانه خفر و کتابخانه قطب آباد نیز برای همین منظور در دستور کار قرار دارد.
نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه سرجمع در کشور کم لطفی خاصی به فرهنگ می شود. همین که کمیسیون فرهنگی مجلس کمترین استقبال را دارد و کمترین افراد در آن حضور پیدا می کنند در اولویت های چندم قرار می گیرد. ولی به نظرم این مسیر اشتباهی است که باید در جایگاه خودش مورد توجه ویزه قرار بگیرد.
وی در پایان بیان داشت: مدیر نباید پشت میز بنشیند بلکه باید شخصا به صورت دائم پروژه ها را بازدید کند و بین مردم باشد، هرچند کارشناسانی دارد که کار کارشناس می کنند، ولی مدیر هم باید این نظارت را انجام داده تا بهتر و سریع تر کار پیش رود. مدیر پیر و فرسود نمی توانند و باید مدیران انقلابی و جوان سر کار بیاورند. مدیرانی که وابسته به میز خود نباشند.
نظر شما