معاون سیاسی استاندار فارس:

برخورد با هر نوع فساد در دستگاههای دولتی واجب است

۱۳۹۷/۰۶/۱۸ - ۱۷:۵۸:۲۷
کد خبر: ۷۵۱۲۶۷
برخورد با هر نوع فساد در دستگاههای دولتی واجب است
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس در خصوص مباحث منتشر شده در برخی رسانه ها پیرامون برخورد با برخی از کارکنان متخلف بانکی و غیربانکی گفت: با بررسی به عمل آمده مشخص شد که آنچه امروز از سوی رسانه ها انتشار یافته مربوط به گذشته است و ارتباطی با کارکنان خدوم فعلی ندارد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، هادی پژوهش جهرمی اظهارداشت: اینکه گفته شود مدیران ناکارآمد مورد بازخواست قرار می گیرند شاید یک حرف کلی باشد، اگر مدیری ناکارآمد باشد قبل از علنی کردن این موضوع باید به نماینده عالی دولت و دستگاه مربوطه اعلام شود تا تذکر و برخورد لازم انجام شود.
وی ادامه داد: در صورتی که اقدامات و عملکرد مدیران و کارکنان موجب تضییع حقوق عمومی گردد در مراجع قضایی طرح موضوع شود.
معاون استاندار فارس گفت: اگر در شرایطی قرار گرفتیم که دستگاه های دولتی، مراجع نظارتی و مراجع بالاتر کنترل و نظارتی اعمال نکردند آن وقت تخلفات علنی و به مردم اعلام شود اما اینکه قبل از مشخص شدن هرگونه مصداقی به شکل کلی گفته شود که مدیران ناکارآمد می باشند این علاوه بر تضعیف جایگاه مدیریتی، موجب بدبینی می گردد.
پژوهش جهرمی افزود: معتقدیم و تاکید می کنیم که باید با فساد در هر شکل و رتبه و جایگاه از جانب هر کس که باشد برخورد شود اما این اقدام باید به روز باشد، یعنی اگر کسی در سال های اخیر تخلفی مرتکب شده  اما امروز طرح موضوع کنیم این موارد باید به موقع به اطلاع مردم رسانیده شود  تا هم اطمینان خاطری در مردم بابت مقابله با فساد ایجاد گردد و هم جایگاه اعتباری دستگاهها را  تقویت نماید اگر غیر از این باشد  در بین مردم ذهنیت های منفی نیز ایجاد می کند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس با تاکید بر لزوم برخورد قاطعانه با فساد گفت: اگر امروز در دستگاهی فسادی روی می دهد باید به شدت با آن فساد برخورد شود و به مردم هم اعلام گردد.
وی با اشاره به اقدامات دولت تدبیر و امید در خصوص پیشگیری از فساد اداری یادآور شد: دکتر روحانی رئیس جمهوری کشورمان منشور حقوق شهروندی را پس از تصویب در هیات دولت ابلاغ کرد.
وی ادامه داد: بر اساس قانون اساسی هر شهروند ایرانی با هر گرایش دینی، مذهبی و فکری از حقوقی برخوردار است  و این مهم باید از سوی همه کارگزاران نظام مورد توجه قرار گیرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس اضافه کرد: در بحث صیانت از حقوق مردم در ارتباط با دستگاه های اداری و اجرایی، ستادهایی در همه وزارتخانه ها، سازمان ها و فرمانداری ها شکل گرفته از جمله میز خدمت که رئیس جمهوری هم تاکید کرده که هیچ فردی نباید در ادارات سرگردان بماند.
پژوهش جهرمی گفت: مسئولیت این ستاد در استان به معاونت سیاسی واگذار شده و برای پیشبرد برنامه های مرتبط با آن تاکنون جلسه های متعددی نیز تشکیل شده است.
وی ادامه داد: البته تشکیل جلسه به تنهایی کفایت نمی کند، بنابراین سه گروه بازرسی شامل گروه بازرسی سازمان مدیریت و برنامه ریزی، گروه بازرسی دفتر بازرسی استانداری و گروه بازرسی دفتر اجتماعی استانداری و سازمان های مشمول این موضوع را به شکل هفتگی و ماهانه مورد ارزیابی،  بررسی محسوس و نامحسوس قرار می دهند و اشکالات کار به مدیران دستگاه ها تذکر داده می شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس گفت: علاوه بر این، از طریق سامانه الکترونیکی مردم و دولت (سامد) که در استانداری مستقر است نیز ایرادها و اشکالاتی که از طریق تلفن 111 این مرکز منعکس می شود پیگیری می شود.
پژوهش جهرمی افزود: از این رو با این 2 شیوه بخشی از کم کاری های احتمالی و کارشکنی هایی که در ادارات وجود دارد کاهش یافته و در کنار آن کنترل و نظارت هم صورت می گیرد.
وی ادامه داد: در مباحث مرتبط با کارآیی مدیران سازمان ها و دستگاه های اجرایی با لحاظ کردن وضعیت امروز کشور، عملکرد مدیران توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی و ارزیابی عملکرد استانداری با توجه به شاخص های موجود مورد ارزیابی قرار می گیرد و هرجا که مدیری ضعفی داشته است تذکر جدی دریافت کرده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس گفت: البته گاهی برخی مشکلات اداری به ساختار ادارات باز می گردد که اصلاح آنها نیاز به یک عزم ملی دارد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز