مبارزه دوباره قهرمان ایثارگر دفاع مقدس فارس بر صحنه نمایش

۱۳۹۷/۰۶/۲۶ - ۱۷:۵۳:۰۳
کد خبر: ۷۵۴۳۵۸
مبارزه دوباره قهرمان ایثارگر دفاع مقدس فارس بر صحنه نمایش
کارشناس مسوول هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس از به تصویر کشیده شدن زندگی قهرمان جانباز جهان و المپیک در قالب یک نمایش خبر داد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس،اصغر گروسی ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: نمایش من بهمنم به زندگی قهرمان جانباز جهان و پاراالمپیک بهمن گلبارنژاد اختصاص دارد.
وی افزود: این نمایش به نویسندگی و کارگردانی بنده و با بازی علیرضا داننده فرد در واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس نوشته و تولید شده است.
کارشناس مسوول هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس  گفت: بهمن گلبار نژاد قهرمان جهان و پاراالمپیک از جانبازان دفاع مقدس بود که در طول بازی های پاراالمپیک ریودوژانیرو جان به جان آفرین تسلیم کرد.
وی گفت:این اثر در اصل برای اجرای صحنه ای نوشته شده و متن نمایش نامه صحنه ای آن موجود است اما در این مقطع به اثری خیابانی با مدت زمان 20 دقیقه تبدیل شد تا همه فهم تر شده و جذابیت های کار افزایش یابد.
گروسی اظهار داشت: مرحوم گلبارنژاد در همه عمر خویش یک ورزشکار و قهرمان و اهل مبارزه بوده است. وی کشتی گیر بود و در دفاع مقدس پای خویش را از دست داد اما خسته نشد و سراغ وزنه برداری رفت.
وی ادامه داد: مرحوم گلبارنژاد در وزنه برداری 12 مدال طلا کسب کرد اما به علت آسیب دیدگی از ناحیه ی کتف به وی اعلام شد که باید ورزش را کنار بگذاردو ورزش را برای وی قدغن کردند.
کارشناس مسوول هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس  گفت: این قهرمان خستگی ناپذیر از پا ننشست به سمت دوچرخه سواری رفت و به تیم ملی راه یافت. در حین پاراالمپیک لندن همسرش را به علت ابتلا به سرطان از دست داد.
وی تصریح کرد: برای گلبار نژاد این مساله نیز پایان راه نبودبلکه او زندگی شخصی اش را نیز از اول شروع کرد و سرانجام در زمین مسابقه و در حین پاراالمپیک دعوت حق را لبیک گفت تا نامش در این عرصه جاودانه شود
گروسی گفت: چنین فردی با این درجه از سختکوشی و مبارزه دائم با زندگی پر فراز و نشیبی که وجوه دراماتیک قابل تاملی دارد می تواند موضوع یک آفرینش هنری قرار گیرد و خدا را شاکرم که به ما این فرصت را داد تا به وی و سایر قهرمانان و بهمن های دیگر این سرزمین ادای احترام کنیم.
وی در پایان اظهار داشت: این اثر برای شرکت در جشنواره ملی تئاتر مقاومت تولید شده و ان شاءالله علاوه بر این جشنواره اجرای عمومی نیز خواهد داشت. امیدواریم این فرصت برای کار هنری پیرامون زندگی سایر دلاوران عرصه ایثار و مفاخر فارس نیز فراهم گردد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز