معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس:

راه برون رفت از مشکلات، تکیه بر توان داخلی است

۱۳۹۷/۰۶/۲۷ - ۱۲:۲۴:۲۸
کد خبر: ۷۵۴۵۱۶
راه برون رفت از مشکلات، تکیه بر توان داخلی است
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، با اشاره به مواجه کشور با تنگناها و مشکلات اقتصادی گفت: راه برون رفت از این مشکلات، تکیه بر توان داخلی و استفاده از ظرفیت های بین المللی است.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، عنایت الله رحیمی اظهارداشت: قطعا نظام جمهوری اسلامی این توان و ظرفیت را دارد که با تکیه بر توان مردم و بسیج مردمی و استفاده از ظرفیت های بین المللی در مسیر ایجاد آرامش اقتصادی حرکت کند.
وی ادامه داد: این انقلاب و نظام به اندازه ای توانمند است که از اینگونه فراز و نشیب ها و سختی ها هراسی ندارد و همه ما مسئولان وظیفه داریم که با فعالیت جهادی و شبانه روزی مسائل و مشکلات کشور و مردم را حل و فصل کنیم.
معاون امور عمرانی استانداری فارس تصریح کرد: مردمی که خود را پیرو امام حسین (ع) و شهادت را سعادت می دانند هیچگاه در مقابل تحریم ها و فشارها تسلیم نخواهند شد و خللی در دفاع آنها از انقلاب، نظام، کشور و رهبری ایجاد نخواهد شد.
رحیمی  اضافه کرد: قطعا کشور و مردم که در جنگ تحمیلی هشت ساله در مقابل دشمنان ایستادند و اجازه تصرف یک وجب از خاک کشور را به آنها ندادند با اتحاد و همدلی از این پیچ خطرناک نیز عبور خواهیم کرد و نظام روند توسعه خود را با اقتدار ادامه خواهد داد.
وی گفت: امروز ما با یک جنگ تمام عیار اتقصادی مواجه هستیم و این جنگی است که دشمنان با تبلیغات و سیاه نمایی ها دامنه آنرا تا درون تک تک خانه ها خواهند کشاند و با وارد آوردن فشارهای اقتصادی به دنبال این هستند تا بر روی محبوبیت نظام و دولت در نظر مردم اثر بگذارند.
روند توسعه استان با جدیت ادامه دارد
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، با اشاره به تداوم روند توسعه و پیشرفت استان گفت: بحث ایجاد زیرساخت ها به عنوان یکی از موارد تسهیل کننده و تسریع کننده امر توسعه با جدیت در دستور کار است.
رحیمی افزود: در استان فارس اهداف با توجه به توانمندی ها، پتانسیل ها، نیازها و مشکلات، ترسیم شده و و در همین چارچوب هم توسعه استان مد نظر قرار گرفته است.
وی، یکی از مشکلات و نیازهای اساسی استان را مساله آب دانست و ادامه داد: از مجموع کل روان آبها و آب های زیرزمینی استفاده شده استان، 92 درصد در حوزه کشاورزی، 6 درصد آشامیدنی و 2 درصد در حوزه صنعت استفاده شده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: خشکسالی پی در پی 10 گذشته استان سبب شد که میانگین بارندگی در سال زراعی گذشته با 57 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن به 130 میلیمتر برسد و نسبت به میانگین بلند مدت نیز 60 درصد کاهش یابد.
رحیمی افزود: این روند هم در معیشت مردم، هم مباحث اقلیمی و هم مباحث زمین شناختی تاثیرات منفی ایجاد کرده است.
وی گفت: به منظور تامین آب مورد نیاز بخش های مختلف، احداث، تکمیل و تجهیز سدهای استان در دستور کار قرار گرفت و بر همین اساس هم اینک چهار سد و حدود 6 شبکه انتقال آب در استان در دست انجام است.
رحیمی، یکی دیگر از مباحث موثر در توسعه استان را حمل و نقل هوایی، جاده ای و ریلی دانست و گفت: توسعه این بخش ها می تواند فرایند توسعه استان را سرعت بخشد و بر همین اساس احداث راه آهن، آزاد راه، بزرگراه و راه های اصلی را در دستور کار قرار دادیم.
وی افزود: یکی از این پروژه ها، پروژه بزرگ آزادراه شیراز – اصفهان به طول 225 کیلومتر است که با اعتباری بیش از 2 هزار و 600 میلیارد تومان (اعتبار به قیمت قبل) با 75 درصد پیشرفت فیزیکی در دست ساخت است که امیدواریم با تامین اعتبارات مورد نیاز تا پایان امسال یا اوایل سال 98 آماده بهره برداری شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: در بحث حمل و نقل هوایی نیز برای اینکه بتوانیم استان را به سمت توسعه گردشگری و توریست محوری به عنوان جایگزین بخش کشاورزی که در نتیجه خشکسالی ها دچار مشکل و رکود شده سوق دهیم اقداماتی انجام شده است.
رحیمی افزود: به همین منظور، افزودن ایرلاین های جدید به خطوط هوایی استان و توسعه سالن ها و باندهای پروازی فرودگاه شیراز در دستور کار قرار گرفته است.
وی گفت: علاوه بر فرودگاه بین المللی شیراز، آماده سازی سطوح پروازی فرودگاه های داراب، جهرم، لار و لامرد را نیز در دستور کار قرار داده ایم.
**یک هزار میلیارد تومان پروژه در شهرستان داراب در دست اجرا است
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، با اشاره به در دست اجرا بودن یک هزار میلیارد تومان پروژه در شهرستان داراب افزود: یکی از خواسته هایی که از سوی مردم این شهرستان مطرح می شود بحث تعیین تکلیف خط مرزی است که این کار در زمان و شرایط مناسب توسط مسئولان ذی ربط بر مبنای قانون بررسی و در خصوص آن تصمیم گیری خواهد شد.
رحیمی افزود: بحث انتقال آب از سد رودبال به شهر داراب و جنت شهر که خط انتقال آن تکمیل شده و موضوع تکمیل پروژه های حوزه راه از دیگر خواسته های مردم این شهرستان است که به مسئولان ذیربط تاکید شد که روند تکمیل پروژه های این بخش ها را سرعت بخشند.
وی گفت: علاوه بر این، احداث یک پست برق نیز در دستور کار قرار گرفته تا ظرفیت تولید برق استان و شهرستان داراب افزایش یابد و زیربنای دیگر فعالیت ها شود.
رحیمی اضافه کرد: بحث تکمیل بیمارستان 160 تخت خوابی داراب که دچار رکود شده را نیز از جانب دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت دنبال خواهیم کرد.
وی گفت: علاوه بر این، امیدواریم درمانگاه تامین اجتماعی این شهرستان نیز که مراحل پایانی خود را را طی می کند به سرعت وارد مدار خدمات رسانی شود.
نظر شما