استاندار فارس :

راه پیشرفت و توسعه موزون جامعه از توجه ویژه به آموزش و پرورش می گذرد

۱۳۹۷/۰۷/۰۱ - ۱۵:۳۸:۲۳
کد خبر: ۷۵۶۱۸۷
راه پیشرفت و توسعه موزون جامعه از توجه ویژه به آموزش و پرورش می گذرد
استاندار فارس گفت: تجربه کشورهای پیشرفته نشان داده است راه پیشرفت و توسعه موزون و متناسب از توجه ویژه به آموزش و پرورش می گذرد.
به گزارش خبرگزاری برنا ازفارس، مهندس اسماعیل تبادار در آیین بازگشایی مدارس و نواخته شدن زنگ آغاز سال تحصیلی جدید با تبریک آغاز سال تحصیلی به دانش آموزان و جامعه فرهنگیان استان فارس، مهرماه را آغاز گشایش علم، اندیشه، اخلاق و فرهنگ دانست.
وی ادامه داد: آموزش و پرورش یکی از مهمترین ارکان اساسی جامعه است که در آینده و پیشرفت کشور نقش موثر و تعیین کننده ای دارد.
نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به جایگاه ارزشمند آموزش و پرورش در جامعه، تاکید کرد:  دانش آموزان باید با ذهن پرسشگر و اندیشه خلاق و معلمان نیز با مسئولیت‌ پذیری و تکلیف‌ مند در جایگاه خود به وظایف عمل کنند.
مهندس تبادار افزود: توجه به بنیان عظیم آموزش و پرورش به ملزوماتی فراگیر نیاز دارد که برای دستیابی به آینده ای برجسته و جامعه ای پیشرفته باید این ملزومات فراهم شود.
وی با اشاره به اینکه امسال دغدغه تامین نیرو در آموزش و پرورش وجود داشت، بیان کرد: این مساله با تلاش جمعی همکاران در شورای آموزش و پرورش استان فارس پیگیری شد و هیچ کلاسی در آغاز سال تحصیلی بدون معلم نخواهد بود.
رئیس شورای آموزش و پرورش استان فارس با تاکید بر اینکه علم آموزی باید همراه با پرورش صورت گیرد، گفت: امکانات و تجهیزات آموزشی نسبت به گذشته بسیار بهبود یافته است اما تهدیداتی نیز در نظام آموزشی ما شکل گرفته است که ضرورت پرورش را بیش از گذشته نمایان می‌ کند.
مهندس تبادار اظهارکرد: اولیا فرزندان خود را به پاکترین و بی دغدغه ‌ترین محیط که مدرسه است، می‌ سپارند لذا احساس امنیت بیش از پیش باید در مدارس فراهم شود،‌ همچنین نگاه مسئولان برای پاکسازی جامعه باید به پرورش در مدارس باشد.
وی ادامه داد: امیدوارم دانش آموزان عزیز نیز این امکانات و شرایط ایجاد شده را غنیمت شمرده و با کسب علم و اخلاق و فرهنگ پس از 12 سال تحصیل در مدارس فردی تاثیرگذار در جامعه باشند.
استاندار فارس همچنین در حاشیه آیین بازگشایی مدارس در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه توجه به آموزش و پرورش با نگاهی ویژه در دستور کار است، گفت: تجربه کشورهای پیشرفته نشان داده است راه پیشرفت و توسعه موزون و متناسب از توجه ویژه به آموزش و پرورش می گذرد.
مهندس تبادار با تاکید بر اینکه حل مشکلاتی از جمله حقوق معلمان باید با دقت و حساسیت دنبال شود، افزود: البته تنگنا و کاستی برای فردی که مسئولیت خطیر و حساس معلمی را پذیرفته و به آموزش و ترویج علم و اخلاق در جامعه می پردازد معنا ندارد.
وی همچنین با اشاره به اینکه نباید اجازه داد ناهنجاری های اجتماعی به محیط امن مدرسه تسری یابد، از همه مسئولان و دست اندرکاران خواست در کنار آموزش و پرورش برای تحقق این امر مهم همکاری لازم را داشته باشند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز