استاندار فارس:

کارگروه بررسی مشکلات واحدهای تولیدی تشکیل شود

۱۳۹۷/۰۷/۰۴ - ۱۸:۴۹:۴۹
کد خبر: ۷۵۷۶۰۸
کارگروه بررسی مشکلات واحدهای تولیدی تشکیل شود
​ استاندار فارس با بیان اینکه بسیاری از تصمیم گیری هایی که در رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی موثر است در سطح ملی انجام می شود، از مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز و سایر مسئولان مربوطه خواست کارگروهی به منظور بررسی و تفکیک مشکلات صنعتگران و واحدهای تولیدی تشکیل و راهکارهای مورد نیاز برای رفع این مشکلات را ارایه دهند.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، مهندس اسماعیل تبادار روز چهارشنبه پس از افتتاح چهار طرح تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی شیراز در نشستی با مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی به بررسی مسایل و مشکلات آنان پرداخت.
نماینده عالی دولت در استان فارس در این نشست، منطقه ویژه اقتصادی شیراز را یکی از ظرفیت های برجسته استان فارس و شهر شیراز دانست و افزود: با توجه به این ظرفیت، منطقه ویژه اقتصادی فاصله زیادی تا رسیدن به هدف و مقصد پیش رو دارد.
مهندس تبادار ادامه داد: در شرایط کنونی باید واقعیت های موجود را در نظر بگیریم تا بتوانیم راهکارهای مناسب با زمان حاضر را  برای حل مشکلات ارایه دهیم.
استاندار فارس با بیان اینکه بسیاری از تصمیم گیری هایی که در رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی موثر است در سطح ملی انجام می شود، از مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز و سایر مسئولان مربوطه خواست کارگروهی به منظور بررسی و تفکیک مشکلات صنعتگران و واحدهای تولیدی تشکیل و راهکارهای مورد نیاز برای رفع این مشکلات را ارایه دهند.
مهندس تبادار بیان کرد: راهکارهای ارایه شده از سوی این کارگروه در استان و در موارد مورد نیاز در سطح کشوری پیگیری می شود.
وی متمرکز بودن بسیاری از تصمیم گیری ها در سطح کلان را یکی از دلایل کندی در رفع مشکلات دانست و گفت: بدون تردید تفویض اختیار به نماینده عالی دولت در استان ها روند حل مشکلات صنعتگران و تولیدکنندگان را تسریع کرده و زمینه بهبود اشتغال و به تبع آن رونق اقتصادی را مهیا می کند.
استاندار فارس تاکید کرد: آرامش صنعتگران نشانه بهبود وضعیت تولید، اشتغال و رونق اقتصادی در جامعه است .
مهندس تبادار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تنگناهای موجود اقتصادی در جامعه، افزود: در زمان تنگنا و بحران پس از مدیریت مناسب، همکاری و همراهی مردم در عبور از تنگنا بسیار موثر است.
وی همچنین از صنعتگران و تولید کنندگانی که در این شرایط تنگنا به امر تولید می پردازند تا چرخ اقتصاد را بچرخانند تقدیر و تشکر کرد.
نماینده عالی دولت در استان فارس همچنین در حاشیه این نشست در جمع خبرنگاران به افتتاح چهار طرح تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی شیراز اشاره کرد و گفت: این طرح ها در حوزه های مختلف دارویی، دوچرخه سازی، چمن مصنوعی و انرژی خورشیدی به بهره برداری رسیده و 230 فرصت شغلی ایجاد کرده است.
مهندس تبادار منطقه ویژه اقتصادی شیراز را ظرفیتی بسیار بزرگ در عرصه های مختلف صنعتی، تولیدی و تجاری دانست و افزود: این منطقه می تواند نقش پررنگی در اقتصاد استان و شهرستان شیراز داشته باشد.
وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره میزان پرداخت تسهیلات رفع موانع تولید، اظهارکرد: تا کنون بالغ بر هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار از سوی بانک ها به واحدها و مجموعه های تولیدی مختلف در سراسر استان اختصاص یافته اما با توجه به تنگناهای تامین ارز و مواد اولیه و.. باید راهکارهای جدی تری در نظر گرفته شود.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز