مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس:

گامهای بلند«امامزاده بزم» برای کسب عنوان روستای دوستدارکتاب ایران

۱۳۹۷/۰۷/۰۸ - ۱۶:۰۴:۵۰
کد خبر: ۷۵۸۹۷۷
گامهای بلند«امامزاده بزم» برای کسب عنوان روستای دوستدارکتاب ایران
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در سفر به بوانات از روستای دوستدار کتاب امامزاده بزم در جریان فعالیت های ترویج کتابخوانی «امامزاده بزم» قرار گرفت.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، صابر سهرابی  در دیدار با عباس برزگر مدیر مجموعه گردشگری جهانی با تمجید فعالیت های فرهنگی این کارآفرین شناخته شده گردشگری ایران گفت: قرار گرفتن این دهکده گردشگری در جمع ۶ شگفتی گردشگری ایران در مرجع رسمی یونسکو مایه مباهات استان فارس است.
وی افزود: یک خانواده روستایی با تکیه بر تفکر تولید و کارآفرینی توانسته است به یکی از مهمترین برندهای گردشگری ایران تبدیل شود و عباس بزرگر و خانواده اش با ایجاد موزه های  کوچک و مبتکرانه در زمینه زندگی و فرهنگ روستایی و عشایر، به خوبی خرده فرهنگ های ایران را نمایندگی می کند.
دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس با اشاره به راه اندازی کتابخانه چند زبانه در دهکده گردشگری جهانی عباس بزرگر گفت: این خانواده روستایی در روستایی کم برخوردار در استان فارس، با اهدا کتاب به گردشگران، توانسته است نقش مهمی در ترویج فرهنگ و میراث های ماندگار تاریخی و فرهنگی ایران داشته باشد.
سهرابی همچنین در دیدار با محمدعلی زارعی دهیار، قاسم زراعتی رییس شورای اسلامی و همچنین اعضای کمپین «روستاییان فرزانه» روستای دوستدار کتاب امامزاده بزم در جریان برنامه های ترویج کتابخوانی این روستا قرار گرفت و با تحسین کسب عنوان دوستدار کتاب توسط این روستا گفت: کسب این عنوان توسط اهالی روستایی که حتی کتابخانه عمومی ندارد بسیار قابل توجه است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از راه اندازی کتابخانه تخصصی کودک در دبستان روستای امامزاده بزم حمایت و عنوان کرد: روستای امامزاده بزم با اقدامات ابتکاری همچون نامگذاری کوچه های روستا با نام مشاهیر فرهنگی و کتاب، راه اندازی موکب کتابخوانی در پباده روی ۱۵هزار نفری رضوی، راه اندازی پویش مردمی ترویج کتابخوانیِ روستاییان فرزانه، ایجاد کتابخانه در گردش نگین فیروزه ای در حرم حضرت شاه میرحمزه(ع)، برگزاری برنامه «چاووش کتاب» در همایش چاووش خوانی فارس، برگزاری مسابقه کتابخوانی آنلاین، برگزاری جشنواره قصه های فولکلور بوانات با عنوان «قصه های بی بی» و ... گام های بلند و موثری در مسیر کسب عنوان برگزیده برگزیدگان روستاهای دوستدار کتاب ایران برداشته است که امیدواریم در پنجمین جشنواره روستاهای دوستدار کتاب ایران محقق شود.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز