مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس:

ثبت بیش از ۲۰ هزار تقاضای تسهیلات اشتغال پایدار در فارس

۱۳۹۷/۰۷/۱۱ - ۱۳:۰۱:۳۶
کد خبر: ۷۶۰۱۰۴
ثبت بیش از ۲۰ هزار تقاضای تسهیلات اشتغال پایدار در فارس
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: تاکنون بیش از 20 هزار و پانصد مورد تقاضای دریافت تسهیلات اشتغال پایدار در استان فارس ثبت شده است.
به گزارش خبرگزاری برنا از  فارس، سهراب مختاری در جلسه طرح‌های اشتغال فراگیر، روستایی و عشایر استان فارس گفت: از تعداد 20 هزار و 574 تقاضای تسهیلات اشتغال پایدار، 8 هزار و 335 مورد بررسی و 6 هزار و 179 تقاضا تصویب شده است.
وی حجم تسهیلات برای طرح‌های مصوب شده را 4 هزار و 212 میلیارد تومان اعلام و خاطرنشان کرد: این طرح‌ها توسط کمیته فنی استان فارس مصوب و به بانک‌های عامل معرفی شده است.
وی گفت: از این اعتبارات 360 میلیارد تومان در حوزه روستایی و حدود هزار میلیارد تومان در حوزه فراگیر به بانک‌های عامل استان فارس ابلاغ شده است.
مختاری گفت: با تلاش همه دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل، استان فارس 4 برابر بیشتر از سایر استان‌ها ظرفیت را در اختیار سیستم بانکی قرار دهد تا بانک‌های عامل بتوانند نقش بسزایی در زمینه ایجاد اشتغال داشته باشند . 
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس با بیان اینکه در استان فارس حدود 2 هزار و 800 میلیارد تومان طرح معرفی شده است، گفت: فارس بیشترین طرح ملی را در کشور دارد و در بررسی طرح‌های بزرگ و کوچک موفق  بوده است . 
وی گفت: در حوزه مصوب بانکی و در حوزه روستایی 301 میلیارد تومان طرح مصوب شده که 193 میلیارد تومان آن به مرحله انعقاد قرارداد رسیده و 176 میلیارد تومان نیز پرداخت شده است . 
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس ادامه داد: در حوزه فراگیر 106 میلیارد تومان طرح مصوب شده که 89 میلیارد تومان آن به مرحله انعقاد قرارداد رسیده و 74 میلیارد تومان نیز پرداخت شده است . 
مختاری با تاکید براینکه سلیقه مدیریتی در سیستم بانکی بسیار مهم است، گفت: اگر مشکلی وجود داشته باشد باید به کمک یکدیگر مسیر تسهیل و از این ظرفیت برای ارتقاء سطح اشتغال استان استفاده کرد.
براساس این گزارش، فرمانداران شهرستان‌های آباده، بوانات، خرمبید و اقلید و روسای اداره‌های مرتبط با تسهیلات اشتغال فراگیر، روستایی و عشایر و مسئولان یا نمایندگان بانک‌های عامل در خصوص مشکلات و رفع موانع طرح‌های اشتغال‌زا  مطالبی بیان کردند. 
نظر شما