مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس:

برای حفاظت از حیات وحش و جلوگیری از حوادث تلاش می کنیم

۱۳۹۷/۰۷/۲۲ - ۱۹:۱۵:۰۳
کد خبر: ۷۶۴۵۸۱
برای حفاظت از حیات وحش و جلوگیری از حوادث تلاش می کنیم
مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس با اشاره به حادثه تصادف یک قلاده خرس با قطار در استان فارس و تلف شدن این حیوان، لزوم ارائه راهکارهایی برای جلوگیری از بروز چنین وقایعی را یادآور شد و گفت: در تلاش هستیم تا حرکت شبانه قطار در فارس را تغییر داده و گشت‌هایی را برای جلوگیری از بروز چنین تهدیداتی ایجاد کنیم.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، سعید محمودی با تاکید براینکه پارک‌های ملی بمو، بختگان و قطروئیه  از بار ارزشترین پارک‌های ملی ایران  است ، اظهارداشت: باید آمادگی لازم برای اجرای اقدامات مناسب با فصل پاییز و زمستان که فصل جفت گیری حیات وحش است، ایجاد شود . 
وی با اشاره بهافتتاح کارگاه آموزشی آشنایی محیطبانان فارس با لوازم بیهوشی و زنده‌گیری، گفت: معمولا شش ماه دوم هر سال به دلیل بارندگی و بیکاری کشاورزان و تغییر رفتار انسانی و محیطی، ایام پرتنشی برای محیط زیست محسوب می‌شود و به همین دلیل  لزوم استفاده از راهکارهای پیشگیرانه جهت جلوگیری از وقوع تخلف ضروری است.
مدیرکل محیط زیست فارس با تاکید بر لزوم اطلاع‌رسانی بیشتر در خصوص وظایف محیط زیست توسط رسانه‌ها، عنوان کرد: تنها حفاظت از 10 درصد مساحت مراتع کشور برعهده این سازمان قرار دارد اما در زمان وقوع هر مشکلی چرایی آن متوجه این سازمان می‌شود.
محمودی با اشاره به اجرای  پویش "شیراز شهر بدون زباله" در این کلانشهر  که امروز به الگویی برای دیگر شهرها تبدیل شده است، تصریح کرد: باید اخبار محیط زیست به گونه ای منعکس شود که برداشت مثبتی از حفظ طبیعت برای مردم  ایجاد شود .  

 

نظر شما