معاون سیمای فارس:

ماه تی تی روایتگر آداب و رسوم شیرازی ها

۱۳۹۷/۰۷/۲۳ - ۱۲:۳۱:۲۱
کد خبر: ۷۶۴۸۵۳
ماه تی تی  روایتگر آداب و رسوم شیرازی ها
معاون سیمای فارس به تشریح انیمیشن ماه تی تی پرداخت و گفت: یکی از دغدغه های مدیریت صدا وسیمای فارس که وظیفه خطیر ومهم رسانه ملی در استان را به عهده دارد این است که در تراز ملی و بین المللی به معرفی پتانسیل های فارس و آداب ورسوم شاخص آن بپردازد و
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، امیر رئوف اظهارداشت: بر این اساس حسب تأثیرگذاری فوق العاده  تولیدات انیمیشن بر نسل جوان و نوجوان در جلسات طرح وبرنامه صدا وسیما در صدد تهیه مجموعه  انیمیشن  فاخری با موضوع آداب ورسوم شیرازی با هدف پخش از شبکه های ملی  برآمدیم  که بحمدالله به همت همکاران هنرمند ، انیمیشن ماه تی تی مراحل پایانی خود را طی می کند و به زودی آماده پخش است.
وی افزود: انیمیشن ماه تی تی با تکیه بر فرهنگ و آداب ورسوم شیرازی در واحد پویانمایی مرکز فارس تولید شده است و روایتگر زندگی سه نسل در کنار هم  می باشد.در تولید این انیمیشن شاهد صمیمیت  بین اعضای خانواده و استحکام آن در فرهنگ شیرازی هستیم  و تکریم  پدربزرگ  و مادربزرگ مورد توجه قرار گرفته است.
معاون سیمای فارس توجه به کتاب و کتاب خوانی را از امتیازات این انیمیشن دانست و گفت: کتاب وکتاب خوانی  با فرهنگ شیرازی  اجین است. فرهنگ سازی مطالعه ونقش آن در دانایی افراد از جمله ویژگی های برجسته این انیمیشن است.
رئوف افزود: در این انیمیشن تمیز بودن  و نظافت کوچه و محیط زندگی و خانه وکاشتن گیاه وسبزی و ادب در برابر میهمان در فرهنگ شیرازی جایگاه ویژه ای دارد.
 مدیر واحدپویانمایی مرکز فارس به تشریح موسیقی ماه تی تی پرداخت وگفت: لهجه و آواهای موسیقی شیرازی از دیگر نکات مثبت  این انیمیشن می باشد موسیقی و دوبله این انیمیشن  با هنر هنرمندان شیرازی و یک کار کاملاً بومی در گستره انیمیشن سازی است و مخاطب احساس نزدیکی و همراهی با فرهنگ غنی و دوست داشتنی شیرازی را پیدا خواهد کرد.
کاوه سیستانی افزود : در این اثر به بازی های شیرازی  پرداخته و هنر فراموش شده عروسک های جی جی وی جی احیا و بازار وکیل شیراز به شایستگی معرفی می شود.
وی به معرفی عوامل تولید این انیمیشن پرداخت و گفت: انیمیشن ماه تی تی با تکنیک کات اوت رایانه ای در 13 قسمت یازده دقیقه ای تولید شده است. پیمان دهقانی هنرمند خوش ذوق شیرازی  کارگردانی و تهیه کنندگی ، روح الله افتخار نویسندگی ، مهدی زارع آهنگسازی و تنظیم موسیقی ، گروه دابان به سرپرستی کریم کاویانی  گویندگی ، ابوالفضل بوستانی مدیر دوبلاژ  و امیر حکمت خواه ضبط دوبلاژ را به عهده دارند
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز