معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس:

ظرفیت های قانونی را برای حمایت از پیمانکاران به کار گیریم

۱۳۹۷/۰۷/۲۳ - ۱۲:۵۸:۰۶
کد خبر: ۷۶۴۸۷۹
ظرفیت های قانونی را برای حمایت از پیمانکاران به کار گیریم
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، پیمانکاران را بازوان دولت در اجرای پروژه های عمرانی دانست و گفت: باید از تمام ظرفیت های قانونی برای حمایت از پیمانکاران استفاده کنیم.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، عنایت الله رحیمی در شورای فنی استان اظهارداشت: تنگناهای اقتصادی سبب شده که پیمانکاران و به دنبال آن پروژه هایی که توسط آنها در دست اجرا است با مشکلات و موانعی مواجه شود. 
وی ادامه داد: برای حل این مشکلات، نشست های متعددی در سطح ملی داشته ایم و به دنبال این نشست ها نامه ای نیز خطاب به معاون اول رئیس جمهوری و همچنین رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور مبنی بر حمایت از پیمانکاران نوشته شده است.
وی ابراز داشت: معتقدیم که اگر پیمانکاران دچار مشکل شوند کارهای اجرایی نیز دچار مشکل خواهد شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس تصریح کرد: از جمله مشکلات پیمانکاران به بحث اسناد خزانه و  اوراق مشارکت می توان اشاره کرد که قیمت ها بعضا متفاوت با خواست و نظر پیمانکار بود و آنها دچار ضرر و زیان می شدند.
رحیمی عنوان کرد: مشکلات مربوط به هزینه های تامین اجتماعی و مالیت ها از دیگر مواردی بود که پیمانکار با آن مواجه بودند چرا که آنها در عین اینکه هیچ پولی بابت فعالیت خود دریافت نکرده اند باید مالیات و حق بیمه پرداخت کنند.
وی افزود: از سوی دیگر، افزایش نرخ ارز نیز سبب شده که هزینه کالاها و مصالح و به دنبال آن هزینه اجرای پروژه ها افزوده شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس بیان کرد: باید بسیاری از راهکارهای حمایتی احیا شود و در چارچوب قوانین موجود نسبت به تصویب آنها در شورای فنی اقدام کنیم تا پس از ارائه به شورای برنامه ریزی و توسعه استان بتوانیم با راهکارهای قانونی موجود مباحث پیمانکاران را حل کنیم.
نظر شما