حضور پرشور دانش آموزان در طرح پیاده از خانه تا مدرسه

۱۳۹۷/۰۷/۲۴ - ۱۰:۱۴:۳۱
کد خبر: ۷۶۵۲۰۸
حضور پرشور دانش آموزان در طرح پیاده از خانه تا مدرسه
طرح پیاده از خانه تا مدرسه با حضور پرشور دانش آموزان مقطع ابتدایی در مدارس استان فارس اجرا شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از فارس، مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس گفت: این طرح در ۳۲ مدرسه شیراز و ۱۵۰ مدرسه استان اجرا شد.
علی عسکر نجفی افزود: طرح پیاده از خانه تا مدرسه برای چهارمین سال پیاپی است که در فارس با هدف ارتقا سلامت دانش آموزان و ترویج فرهنگ ورزش عمومی برگزار می‌شود.
نجفی بیان کرد: تداوم این برنام سبب کاهش اضافه وزن در دانش اموزان خواهد شد و در این راستا برنامه‌های متنوعی ار جمله المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای برنامه حیاط پویا و مدرسه قهرمان هر ساله در مدارس فارس در حال اجراست.
رییس اداره آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز نیز در مراسم اجرای طرح خانه تا مدرسه در دبستان حمزه عباس الکوت شیراز گفت: یکی از فعالیت هایی است که در سلامت روح و جسم و جان تاثیر دارد و جزء سرفصل های کاری وزارت آموزش و پرورش است که در دستور کار دولت قرار گرفته است.

همایش پیاده روی از خانه تا مدرسه در مدارس استان فارس

محمد کماندار بیان کرد: امیدواریم خانواده ها هم خود و هم فرزندان خود را عادت بدهند که مسیری از منزل تا مدرسه را پیاده روی کنند.
کماندار افزود: در مدارس شیراز امروز علاوه بر این همایش صبحانه سلامت که کار تخصصی حوزه بهداشت و موثر در سلامت کودکان است اجرا شد.
وی اظهار کرد: یکی از آسیب هایی که امروز با سلامت جسمی جامعه و دانش آموزان ارتباط پیدا کرده، چاقی ناشی از عدم تحرک است که روند رو به افزایش دارد.
وی تصریح کرد: اگر به سلامت روحی و روانی و جسمی دانش آموزان توجه کنیم شش دانگ حواس دانش آموز به بحث آموزش، تعلیم و تربیت خواهد بود.
کماندار گفت: امر آموزش و امر پرورش دو بال هستند که باید در کنار یکدیگر رشد کنند و در غیر این صورت رشد جامعه ناقص و ناکارآمد خواهد شد.
رییس اداره  آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز تاکید کرد: آنچه که امروز در فضای مجازی در خصوص مدارس توسط بدخواهان و خناسان منتشر می شود حبابی بیش نیست و مردم ما به سیستم آموزشی و نظام اسلامی ما اطمینان دارند و فضای مدارس در بهترین شکل ممکن قرار دارد و کار رشد و تربیت و آموزش کودکان به خوبی به پیش می رود.
کماندار با اشاره به هفته پیوند اولیا و مربیان گفت: از اولیا انتظار می رود با برنامه های منظم ارتباط موثر با مربیان داشته باشند و از آنجا که سرمایه ما فرزندان هستند، مشارکت اولیا در برنامه های مدرسه، فرزندان را به حضور موثر در جامعه تشویق و ترغیب می کند.
همچنین رییس مرکز بهداشت شیراز نیز در این مراسم گفت: چاقی و اضافه وزن ام الامراض و مادر بیماری ها هستند و اجرای طرح های مرتبط با سلامت جامعه و کودکان می تواند بیماری های ناشی از چاقی را از جامعه دور کند.

همایش پیاده روی از خانه تا مدرسه در مدارس استان فارس

دکتر قاسم پور افزود: بیماری های دیابت، قلبی و عروقی و مغزی که در سنین مختلف بسیاری از مردم را مبتلا می کند و دومین دلیل مرگ و میر بین ما ایرانیان است می تواند نشانه چاقی و اضافه وزن باشد به همین دلیل تلاش می شود راههای پیشگیری از چاقی و اضافه وزن ترویج پیدا کند.
قاسم پور بیان کرد: در کل دنیا ثابت شده که پیاده روی و سوزوندن کالری که در طول روز مصرف می شود بهترین راه برای جلوگیری و پیشگیری از چاقی و ابتلا به بیماری است.
وی تصریح کرد: مقداری از کالری، مورد نیاز بدن است اما اگر کالری در بدن زیاد و اضافه باشد باعث می شود چاقی اتفاق بیافتد.
قاسم پور گفت: نکته قابل توجه این است کهاگر در کودکی این موارد رعایت نشود چربی های حاصله را نمی توان به راحتی از بین برد و باعث چاقی در سنین بالاتر  می شود.
رییس مرکز بهداشت شیراز تاکید کرد: باید عادت کنیم از اتومبیل فاصله بگیریم و بیشتر پیاده روی کنیم.
وی ادامه داد: طرح پیاده خانه تا مدرسه طرح بسیار ارزشمند و خوبی است و باید همه در برنامه خود بگذارند و به هر بهانه ای این پیاده روی ها افزایش یابد.
در پایان این مراسم از سه تن از فعالان عرصه بهداشت در دبستان حمزه عباس الکوت و مرکز بهداشت مفتاحی شیراز تقدیر شد.

همایش پیاده روی از خانه تا مدرسه در مدارس استان فارس

هر ساله مناسبت «پیاده از خانه تا مدرسه» در ماه اکتبر در ۴۲ کشور جهان، گرامی داشته می‌شود.
 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز